Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 4
 Görüntüleme 157
 İndirme 63
1642 Tarihli Avârız Defterine Göre Kızuçan (pülümür) Kazâsı
2016
Dergi:  
Journal of History School
Yazar:  
Özet:

Osmanlı hâkimiyetine 1515 yılında geçen Kızuçan, Diyarbekir Eyaleti’nde Çemişgezek sancağının nahiyesi olarak Allahverdi Bey’in zeâmetiydi. 1523’te Gürzelik nahiyesi ile birlikte Kiğı sancağına bağlandı. 1535’te Erzurum Eyaleti’nin kurulmasıyla müstakil sancak olarak Allahverdi Bey’in idaresinde kalmaya devam etti. Yurtluk-ocaklık statüde olan bu sancakta üç kez tahrir yapıldığı tespit edilmektedir. Bu tahrirlerden XVI. yüzyılda kısa aralıklarla meydana gelen sosyo-ekonomik değişimleri izlemek mümkündür. Ancak XVII. yüzyılda timar sistemi işlevsiz kaldığından tahrir geleneği terk edildi. Timar gelirleri iltizama verilerek yeni sisteme geçildi. Böylece merkezi devlet hazinesine ait gelirlerin tespit ve denetlenmesi için avârız vergisi tahrirleri yapıldı. Avârız-hânelerin kaydedildiği defterlerde yerleşim yerlerindeki nüfus ve mali verilerle topoğrafya, yerleşim ve sosyo-ekonomik yapı incelenebilmektedir. Bu çalışmada 1642 tarihli mufassal ve 1643 tarihli icmal avârız defterleriyle birlikte XVI. yüzyıla ait üç tahrir defteri kullanılarak Erzurum Eyaleti’nin Kızuçan kazasının yerleşim, nüfus ve dinî yapısı karşılaştırmalı şekilde incelenmiştir.

Anahtar Kelimeler:

1642 - The Worship Of The Holy Spirit.
2016
Yazar:  
Özet:

In 1515 he became the leader of the city, and he was the leader of the city, and was the leader of the city. In 1523 it was joined with the Gourzelik naivity. In 1535 with the establishment of the Erzurum State, he continued to remain in the administration of the Lord Godverdi as a special sanctuary. In this state-owned state-owned state-owned state-owned state-owned state-owned state-owned state-owned state-owned state-owned state-owned state-owned state-owned state-owned state-owned state-owned state-owned state. This is the XVI. It is possible to observe the socio-economic changes that occur in short intervals over the century. The XVII. In the century the timar system was unfunctional and the drainage tradition was abandoned. The revenue has been transferred to the new system. In this way, the central state treasury's income was detected and controlled. In the records in which the houses are recorded, the population and financial data in the settlements can be studied in the topography, settlements and socio-economic structure. In this study, together with the 1642 mufassal and 1643 icmal avariz books, XVI. With the use of three century tahrir books, the Erzurum State's Kyuçan incident was comparatively studied by the settlement, population and religious structure.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Journal of History School

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.883
Atıf : 3.364
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini