Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 6
 Görüntüleme 112
 İndirme 23
Brütalist Mimari ve Heykel İlişkisi: David Umemoto’nun Heykelleri
2019
Dergi:  
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Yazar:  
Özet:

Endüstri devrimi ve buna bağlı olarak ortaya çıkan modernite kavramı, sanat akımlarının yanında mimarlık alanında da önemli etkiler yaratmıştır.  20.yy’ın başlarında mimarlık alanının temel motivasyonu, şehirlerin dünya savaşından sonra yeniden inşasıdır. Mimari tasarımlarda geçmiş dönemlerde kullanılan detayların ve süslemelerin yerini, yalınlık, bütünlük kavramları almış ve işlevsellik ön plana çıkmıştır. Brütalist mimari genel hatlarıyla, 1950’ler sonrası Avrupa’da ortaya çıkan ve temel malzemenin beton olduğu, ancak kendi sınırlarını geliştiren bir yaklaşımla çelik ve camın ham halde kullanıldığı bir mimarlık akımı olarak tanımlanabilir. Çalışma, modernizm sonrası mimarlık alanının önemli akımlardan biri olan brütalist mimari ve heykel arasındaki ilişkiyi ele almaktadır. Bu ilişki, malzeme, form, ritim, doku gibi, her iki alanın temel tasarım ortaklıkları çerçevesinde değerlendirilecektir. Bu bağlamda brütalist olarak değerlendirilen ve mimarimsi heykeller üreten David Umemoto’nun eserleri incelenecektir.

Anahtar Kelimeler:

Brütalist Mimari ve Heykel İlişkisi: David Umemoto’nun Heykelleri
2019
Yazar:  
Özet:

The industrial revolution and the concept of modernity that emerged thereafter, in addition to the art flows, have created significant influences in the architecture field.  The main motivation of the architectural field at the beginning of the 20th century was the reconstruction of cities after the World War II. In the architectural designs, the details and decorations used in the past periods have been replaced by the concepts of unity, integrity and functionality. With its general lines of Brutalistic architecture, it can be defined as an architectural flow in which steel and glass are used in raw form, with a approach that develops its own limits, which appears in Europe after the 1950s and the basic material is concrete. The study discusses the relationship between Brutalistic architecture and Statue, which is one of the important flows of the postmodernist architecture field. This relationship, such as material, shape, rhythm, fabric, will be assessed in the framework of the basic design partnerships of both areas. In this context, the works of David Umemoto, who is considered brutalist and produced architectural sculptures, will be studied.

Brutalist Architecture and Sculpture: David Umemoto’s Sculptures
2019
Yazar:  
Özet:

The notion of industrial revolution and the resulting modernity created important effects in the field of architecture as well as art movements. In the early 20th century, the main motivation of the field of architecture was there construction of the cities after the worldwar. In architectural designs, the details and ornaments that have come to the fore in the previous periods  have been replaced by concepts such as simplicity, integrity and functionality. In general, the Brutal architecture can be defined as an architectural trend that emerged in Europe after the 1950s and use draw materials such as steel and glass in an approach that uses concrete as a basic material but which improvesits boundaries. The study deals with the relation ship  between the brutalist architecture and sculpture, which is one of the important trends in the field of architecture after modernism. This relationship will be evaluated with in the frame work of basic design partnerships in both fields such as material, form, rhythm and texture. In this context, the works of David Umemoto, who produced architectural sculptures and considered as brutalist, will be examined.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Alan :   Ziraat, Orman ve Su Ürünleri; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.665
Atıf : 9.308
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi