Bu çalışmada Türk sinemasında İstanbul’un bir kent olarak nasıl temsil edildiği ve kentte yaşayan bireylerin kentteki konumları ele alınacaktır. İstanbul, Türk sinemasında Yeşilçam’dan günümüz Türk sinemasına mekân olarak kullanılan bir şehirdir. Çalışma, Nuri Bilge Ceylan’ın Uzak ve Üç Maymun filmleriyle sınırlandırılmıştır. Bu filmlerin seçilme nedeni filmlerin İstanbul’da geçmesidir. Çalışmada İstanbul’un kentsel gelişim süreci, İstanbul’un sosyo-ekonomik değişimi, İstanbul’daki göç süreci ve göçle gelen “taşralı” kimliği, son olarak da film incelemeleri yer almıştır. Çalışmada incelenen filmlere yöntem olarak içerik analizi uygulanmıştır. İncelenen filmlerde metropol yaşantısında bireyin konumu, göçle gelen “taşralı”nın kentteki konumu, İstanbul’un kent olarak nasıl temsil edildiğine bakılacaktır.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|