Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 38
 İndirme 11
A New Practice Based Research Method in Art Education: A/r/tography. The Criticism of the Paintings made for Gershwin’s Rhapsody in Blue
2015
Dergi:  
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry
Yazar:  
Özet:

Abstract  A/r/tography, which is a practice oriented research method living along with the lives of artists, researchers and teachers, enables to present new lives in creative ways by interpreting the experiments these people interacted with each other. In the light of this information I transferred music, which is a different field of study, to my working field and experimented a/r/tography research method on my paintings, which is a new study. In this context the study was conducted by the same person as an a/r/tographer being an artist, researcher and teacher. A/r/tography is also important from the point of view that it is a research method, which defines aesthetic experiences overpowering meaning at the end of the application process that people have gone through. In this study in which observing the effect of knowledge on to what extent one’s sense of hearing intuitively could develop was the thing aimed at, George Gershwin’s composition Rhapsody in Blue was painted. In the first phase without knowing his compositions at all, one of his compositions was painted down with sheer common intuitive merely by just listening to it in a certain discipline. In the second phase however, after examining Gershwin’s life and his compositions thoroughly, the same compositions, while being listened to at the same time was painted again. In the paintings made in the second phase, there were significant differences from the point of view of compositions, colours and forms.  Keywords: A/r/tography, George Gershwin, Rhapsody in Blue, intuition, interdisciplinary art practices    Canlılığını sanatçıların, araştırmacıların ve eğitimcilerin yaşantılarıyla sürdüren uygulamaya yönelik bir araştırma yöntemi olan a/r/tografi (sanatçı, araştırmacı, öğretmen etkileşimli araştırma yöntemi) bunun yanında bu kişilerin birbirleriyle etkileşimde bulundukları deneyimleri de yorumlayarak yeni yaşantıları yaratıcı yollarla sunmayı sağlar. Bu bilgiler ışığında farklı bir disiplin olan müziği kendi çalışma alanıma aktararak, resimlerimde yeni bir araştırma metodu olan a/r/tografiyi deneyimledim. Bu kapsamda çalışma, hem araştırmacı ve eğitimci hem de sanatçı olarak (a/r/tographer) aynı kişi tarafından gerçekleştirilmiştir. A/r/tografi kişilerin uygulama sürecini yaşadıkları ve sürecin sonunda anlamın ağır bastığı estetik deneyimlerin tanımlandığı bir araştırma yöntemi olması bakımından da önemlidir. Bilginin, kişinin sezgisel olarak işitme duyusunu geliştirme derecesine etkisinin görülmesinin amaçlandığı bu çalışmada, George Gershwin’in Rhapsody in Blue adlı eserinin resmi yapılmıştır. Birinci aşamada Gershwin’i ve eserini hiç tanımadan sadece sezgi ile eseri belli bir disiplinle dinleyerek resimler yapılmış, ikinci aşamada ise Gershwin’in hayatı ve eserleri derinlemesine incelendikten sonra dinlenerek aynı eserin uyandırdığı duygular ile tekrar resim yapılmıştır. İkinci aşamada eser hakkında bilgilendikten sonra yapılan resimler kompozisyon, renk ve biçim yönünden ciddi farklılıklar göstermiştir.  Anahtar Sözcükler: A/r/tografi, George Gershwin, Rhapsody in Blue, sezgi, disiplinlerarası sanat uygulamaları

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler






Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry