İnsanlar, sıfatlarla ilgili nakledilen ayet ve hadislerin [te’vil edilip edilemeyeceği] hakkında üç gruba ayrılmıştır. Birinci [grubu göre]: Ayetler ve hadisler te’vil edilmez. Mana bu nasla- rın zahirine uygun olarak verilir ve bu konuda tevil söz konusu değildir. Bu görüş Müşebbihe’ye aittir. ikinci [gruba göre]: “Bu [nasların] tevili vardır. Fakat teşbihe ve tatile düşmekten itikadımızı koruma [amacıyla tevilden] kaçınırız. Ve onun [hakikatini, manasını] ancak Allah bilir deriz.” Bu görüş de selefe aittir. Üçüncü [gruptakiler de bu nasları] te’vil eder. Te’vil ederken de bu nas- ları Allah'ın şanına yakışır şekilde te’vil ederler
The people were divided into three groups about the verses and the hadiths that were translated about the qualities. The first is that the signs and the hadiths are not confirmed. This is the one who gives righteousness, and is not the one who gives righteousness, and is not the one who gives righteousness. This view belongs to Müşebbihe. The second said, “This is a good thing. But we are avoiding the protection of our temptation from the temptation and the holidays. And we say that only Allah knows." This is the opinion of the predecessor. Third (third) is the one that will be made. Thus, when they do, they will be given to God the blessings of God.
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|