Popüler Türk sinemasında önemli bir yeri olan Yavuz Turgul’un yönetmenliğini ve/veya senaristliğini üstlendiği filmlerin temel ekseni makro düzeyde gerçekleşen kırdan kente göç gibi toplumsal değişimlerle farklılaşan toplumsal yapı ve kaybolan değerlerin bireylerde yarattığı çelişkiye dayanmaktadır. Yönetmen özellikle 90’lı ve sonrasındaki yıllarda çektiği filmlerle bu toplumsal değişimlerdeki erkeklik, erkekler arası dayanışma ve erkeklerin şiddeti gibi temaları kurgusal zenginlikle izleyiciye sunmaktadır. Bu filmlerde sevilen, arzu nesnesi kadın, erkek ve silah üçlüsü bir arada seyredilir. Bununla birlikte Turgul sinemasında hikâyenin iki erkek arasındaki çatışmalı ama bir o kadar da yakın dostluktan beslendiğini görmek mümkündür. Senarist/yönetmenin anlattığı erkeklerin, erkek dostluğunun hikayesidir aslında. Bu çalışma Yavuz Turgul’un 2000 sonrası yönetmenliğini üstlendiği Gönül Yarası ve Av Mevsimi isimli filmlerindeki erkek karakterlere odaklanmaktadır. Filmlerdeki erkek karakterler eşliğinde Türkiye’deki cinsiyet rejimindeki erkekliklerin çeşitli görünümleri tartışılacaktır. Erkekliğin çoğulluğuna dikkat çeken bu çalışma erkeklik biçimlerinin temel belirleyeninin şiddetle olan bağlantı olduğunu öne sürmekte ve bu biçimlerin sinemadaki izdüşümleri üzerine bir eleştirel inceleme sunmaktadır.
the director of yavuz turgul, an important place in the popular turkish cinema, and the basic axis of films raised by047 or senaristism, is based on the contradictions created in individuals of social structure and lost values, which differ in social changes such as migration to the city, especially with the films taken in the 90s and after which, the males in these social exchanges offer the audience with spiritual richness of the themes such as solidarity and the severity of men, and the desire object of the films in these films is accompanied by a triple combination of female male and weapons, and the films in which are very close to the appearance of the cinema, and the appearance of these films will be discussed by the appearance of the appearance of the young men in the cinemas of the appearance of the cinemas of the appearance of the cinemas of the cinemas of the young men, and the appearance of these films in the cinemas, and the young men, and the appearance of the films, which are very close to the cinemas of the appearance of the appearance of the appearance of the appearance of the appearance of the children, and the cinemas of the cinemas, and the appearance of the cinemas of the children, and the
Field : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Journal Type : Uluslararası
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|