Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 11
 Görüntüleme 92
 İndirme 35
Relation Between Video Game Addiction and Interfamily Relationships On Primary School Students
2015
Dergi:  
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB)
Yazar:  
Özet:

This study seeks to analyze whether or not the following three variables of “Discouraging Family Relations,” “Supportive Family Relations,” “Total Time Spent on the Computer,” and “Grade Point Average (GPA)” predict elementary school students’ video game addiction rates, and whether or not there exists a meaningful difference in students’ video game addiction rates based on gender or on parents’ levels of education. Being a descriptive survey model, the study group consists of 396 4th and 6th grade primary school students. The following scales, prepared by the researchers, were used to gather data for this study: The Scale of Game Addiction for Children (SGAC), The Family Relationship Scale for Children (FRSC), and the Personal Information Form (PIF). The data gathered from the study were analyzed by using stepwise regression, one-way variance analysis, and independent sample t-test in SPSS. According to the findings of the study, while the variables “Discouraging Family Relations,” “Time Spent on the Computer,” and “GPA” predict 4th and 5th grade students’ video game addiction rates in a meaningful way, the variable “Supportive Family Relations” does not. Moreover, it was seen that male students’ video game addiction rates were higher than those of female students. The results of a oneway variance analysis show that there is no meaningful difference in students’ video game addiction rates based on parents’ levels of education. The findings were discussed under the light of the literature and suggestions and limitations discussed.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler










Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB)
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB)