Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 14
 Görüntüleme 81
 İndirme 36
 Sesli Dinleme 4
Sergileme Tasarımının Gelişimi ve Müze ile Sanat Galerilerinin Karşılaştırılması
2016
Dergi:  
Yıldız Journal of Art and Design
Yazar:  
Özet:

Sergileme, başlangıcından bu yana nesneleri sunma amaçlı kullanılmıştır. Sergileme tasarımı ise günümüzde sunma eyleminin görsel iletişim tasarımıyla birleştirilmiş halidir. Sergileme kavramının gelişmesiyle birlikte disiplinlerarası birliktelik artmış ve çok katmanlı iletişim kurmak amacıyla mekânın kendisi tasarıma dahil edilmiştir. Artık salt nesneler sergilenmemektedir, serginin kendisi de bir sanat işi haline dönüşmüştür. Bu dönüşüm neyin sanat neyin tasarım olduğunu sorgulatabilir. Özellikle yakın dönem çalışmalarında sergileme tasarımları bilinçli olarak kurgulanmaktadır. Bu nedenle de günümüzde sergileme tasarımları grafik tasarımın başlı başına bir dalı haline gelmiştir. 1970’li yıllarda Çevresel Grafik Tasarım Birliği’nin (SEGD - Society for Environmental Graphic Design) kurulmasıyla birlikte kendine yer edinen sergileme tasarımı, mekana ve içeriğe göre farklı biçimlerde karşımıza çıkabilmektedir. Sanat galerilerindeki rolü farklı bir yere sahipken, müzelerdeki ise tamamen farklı olabilir. Sergileme tasarımları bir çok alanda faaliyet gösterebilir. Kalıcı ve geçici olarak sınıflandırılabileceği gibi; ticari, sosyal, kültürel, fuar ve eğitim amaçlı gibi işlev ve içeriklerine göre de sınıflandırılabilir. Sergileme mekânları tasarlanırken uygulanacak tasarımların yapının içeriğine göre kurgulanılması önemlidir. Tasarım tek başına düşünülmemeli mekan ile birlikte planlanarak hazrılanmalıdır. Bu bağlamda sergileme tasarımcısı bir mimarla çalışması önem teşkil etmektedir. Sergileme Tasarımının Gelişimi ve Müze ile Sanat Galerinin Karşılaştırılması adlı makale sergileme tasarımında sürekliliği ve değişkenliği müze ve sanat galerileri bağlamında ele alarak incelemektedir. Makalede sergileme tasarımı kavramına ve tarihçesine kronolojik bir sırayla değinilmektedir. Gelişimine ışık tutan Merak Odaları, Salon Sergileri,  Dünya Fuarlarından seçilmiş örnekler yer almaktadır. Ardından sırasıyla çağdaş dönem müze ve sanat galerilerinde uygulanmış olan seçilmiş tasarımcıların çalışmaları incelenmektedir. Sonuç bölümünde ise bu iki mekândaki tasarımların ortak ve farklı yönleri saptanmaktadır.

Anahtar Kelimeler:

The Development Of The Exhibition Design and The Reception Of Art Galleries With The Museum
2016
Yazar:  
Özet:

The exhibition has been used for the purpose of presenting objects since the beginning. Exhibition design is combined with the visual communication design of presenting action today. With the development of the exhibition concept, interdisciplinary cooperation has increased and the space itself has been incorporated into the design in order to establish multi-layer communication. It is no longer an exhibition, and the exhibition itself has become an artwork. This transformation can question what art is what design is. Especially in recent years, the designs of exhibition are consciously established. That’s why today, exhibition designs have become a branch of graphic design itself. With the establishment of the Society for Environmental Graphic Design (SEGD) in the 1970s, the exhibition design can be presented in different forms, depending on the location and content. The role in art galleries can be different, while in museums it can be completely different. Exhibition designs can operate in many areas. As it can be classified permanently and temporarily, it can also be classified according to its function and content, such as commercial, social, cultural, exhibition and educational purposes. It is important to establish the designs to be applied in accordance with the content of the structure during the design of exhibition spaces. The design should not be thought alone with the place planned. In this context, the exhibition designer is important to work with an architect. The development of the exhibition design and the comparison of the museum with the art gallery article examines the continuity and variability of the exhibition design in the context of the museum and art galleries. The article refers to the concept and history of the exhibition design in a chronological order. Interest Rooms, Salon Exhibitions, World Exhibitions, which keeps the light on the development include selected examples. Then the work of selected designers, which were applied in the contemporary museums and art galleries, is examined. In the result section, the common and different aspects of the designs in these two spaces are identified.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler




Yıldız Journal of Art and Design
Yıldız Journal of Art and Design