Sinemanın icadıyla başlayan sinema mimarlık ilişkisine bakıldığında, iki sanat dalının birbirinden etkilendiği açıktır. Bu etkileşim, sadece sinemanın mimarlığa etkisi şeklinde olmayıp, mimarlığın sinema tarafından kullanılmasını, doğal bir sonuç olarak da mimarlığın farklı ölçeklerde sinemadan kendine geri besleme sağlamasını beraberinde getirmiştir. Bu nedenle yapılan her filmin gerek görsel, gerek düşünsel olarak mimarlığa katkı sağlayacak bilgiyi içinde barındırdığı ve mekanın hem tasarlanması hem de algılanması konusunda bir tartışma zemini oluşturduğu söylenebilir. Tasarım yöntemleri ve mekan algısı açısından örtüşen bu iki alanın interdisipliner olarak tartışılması, mekanı, sinemanın tanımladığı sanal gerçeklikler üzerinden algılamaya alışkın bir kuşağa ait olan tasarım öğrenicilerine, mimari mekana yaklaşımları açısından katkılar sağlamaktadır. Mekanın tasarlanması, temsiliyet araçları ile yeniden üretilmesi ve ifadesi bağlamında sinema ile yakın ilişki kurulması önemlidir. Sinema ve mimarlık ilişkisinden hareketle, bu çalışma, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Mimarlık Bölümü, Lisans ve Lisansüstü Programları kapsamındaki “Sinema ve Mimarlık” dersinin, Yıldız Teknik Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilen “Mimari Tasarım Eğitimi: Bütünleşme 2” konulu Ulusal Sempozyum kapsamında lisans düzeyindeki bir atölye çalışması aracılığıyla, farklı bir ölçekte ve farklı bir bakış açısıyla yeniden yorumlanmasını içermektedir. Atölye kurgusu; öğrenicilere sinema-mimarlık ilişkisi hakkında anlatımların tarihsel bir perspektiften aktarılması, öğrenicilerin izlenen filmle ilgili tartışmalar üzerinden mekana dair soyut kavramlar üretmeleri, kendi mekan tanımlarını yaparak tanımları mekan tasarımlarına dönüştürmeleri biçiminde gerçekleşmiştir. Çalışmanın üst amacı olan; öğrenicilere sanatla yaşamı uzlaştıran öğretinin kazandırılması aracılığıyla soyut düşünme becerisinin geliştirilmesi hedeflenmiştir. Bu bağlamda, düşünsel bir temeli olan tasarım üretiminin kavramlar üzerinden kurgulanması, tasarım fikirlerinin sinema ve mimarlıkta mekan kurgusu aracılığıyla geliştirilmesi, bir film üzerinden yeni ve özgün mekan tasarımlarının yapılması, öğrenicilerin kendilerini geleneksel eğitim ortamı dışında özgürce ifade edebilmelerinin atölye aracılığıyla desteklenmesi çalışmanın alt hedefleri arasındadır.
When looking at the film architectural relationship that begins with the invention of the cinema, it is clear that the two branches of art are influenced by each other. This interaction has not only led to the effect of the cinema on the architecture, but also to the use of the architecture by the cinema, and as a natural result, the architecture has provided itself from the cinema at different scales. Therefore, it can be said that each film contains information that will contribute to the architecture visually and thoughtfully, and that it creates a debate ground on both the design and perception of the space. The interdisciplinary discussion of these two fields, interdisciplinary in terms of design methods and space perception, provides contribution to design students who belong to a generation used to perceive the space through the virtual reality defined by the cinema, in terms of architectural space approaches. It is important for the design of the place, re-production with representative tools and close relationship with the cinema in the context of the expression. Moving from the relationship between cinema and architecture, this study includes the reinterpretation of the "Cinema and Architecture" course within the Black Sea Technical University, the Department of Architecture, the Bachelor and Graduate Programs, through a bachelor-level workshop study within the National Symposium on "Architectural Design Education: Integration 2" held within the Star Technical University, in a different scale and from a different perspective. The workshop philosophy; the student's translation of the stories about the film-architecture relationship from a historical perspective, the student's production of abstract concepts of space through the discussions related to the film watched, making their own definitions of space, transforming their definitions into space designs. The main objective of the study is to develop the abstract thinking skills through the provision of the teaching that harmonizes life with art to students. In this context, the establishment of design production, which is a thought-based basis, through concepts, the development of design ideas through space fiction in the cinema and architecture, the creation of new and original space designs through a film, the support of students to freely express themselves outside the traditional educational environment through the workshop are among the sub-objectives of the study.
Alan : Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|