İslam inancına göre dinin/vahyin insanla buluşması peygamberler aracılığıyla gerçekleşmiştir. İlahi irade peygamber göndermekle insana lütufta bulunduğunu beyan etmiştir. Ne var ki bu lütuf/iyilik insanlar tarafından hakkıyla değerlendirilememiştir. Bunun beşeri, antropolojik, psikolojik, siyasal sebepleri olabilir. Son ilahi vahye sahip olmanın avantajları olduğu gibi taşıdığı ağır sorumluluklar da vardır. Vahyi doğru anlamadan, sadece ona sahip olmanın pratikte insana/topluma fazlaca katkısının olmadığı bilinmektedir. Doğru anlamaya ilişkin sağlam metodolojiye ihtiyaç vardır. Nitekim her ekol belli bir metodoloji üzerinden nasslara yaklaşır ve peygamber anlayışı/tasavvuru geliştirir. Kur’an’da öne çıkan ana tema peygamberlerin beşeri/insani doğaları/kimlikleridir. Peygamberlerin beşeri doğalarına ilişkin ileri sürülen itirazlar nüzul dönemiyle sınırlı kalmamışa benzemektedir. Peygamberlerden sonra da onların beşeri tabiatlarına yönelik aşırı yorumların yapıldığı görülmektedir. Öncelikle yapılması gereken vahiyden hareketle doğrudan ve yalın bir biçimde peygamber tasavvuruna ulaşabilmektir. Ardından dini kültürümüzde/geleneğimizde sair bilgi kaynaklarına müracaat edilebilir.
According to the Islamic religion, the encounter of religion with man has occurred through the prophets. God has sent the Prophet to the people, and he has been blessed. However, this grace/goodness has not been properly assessed by people. This can be human, anthropological, psychological, and political causes. There are also heavy responsibilities he carries as the advantages of having the last divine revelation. Without understanding the revelation correctly, it is known that only possessing it in practice does not contribute much to the human/community. There is a need for a sound methodology of understanding. Indeed, every ecol approaches the nasses through a certain methodology and develops the understanding/tasavvuru of the prophet. The main theme in the Qur’an is the human nature/humanity characteristics of the prophets. The discourse of the prophets about the human nature seems to be unlimited to the time of the Nuzul. The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) was the one who had been sent to the wicked. The first thing to do is to be able to reach the image of the Prophet directly and in a simple way. In our culture/tradition, we can then communicate with the sources of information.
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|