Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 171
 İndirme 10
Amerikan Kültürel Coğrafyasında Peyzaj Kavramı / Landscape In American Cultural Geography
2005
Dergi:  
Doğu Coğrafya Dergisi
Yazar:  
Özet:

Ouml;zet: Bu ccedil;alışma, landscape (peyzaj) kavramının Amerikan kuuml;ltuuml;rel coğrafyasında işlenişini ele almaktadır. Peyzaj, bir kavram olarak ilk kez 1920rsquo;lerde Alman coğrafyacılardan esinlenen Karl O. Sauer tarafından kullanılmış ve daha sonra Berkeley Okulu olarak uuml;n yapmış olan Sauer tipi kuuml;ltuuml;rel coğrafyanın ana eksenini oluşturmuştur. Bu tarihten sonra peyzaj Amerikan coğrafyasında ccedil;ok ouml;nemli bir kavram haline gelmiştir. Bu ccedil;alışma, peyzajın Amerikan kuuml;ltuuml;rel coğrafyasındaki kullanılışını ve bu kullanışta zamanla meydana gelen değişmeleri anlatmaktadır. Peyzaj kavramı nedir ve nasıl ortaya ccedil;ıkmıştır? Bu kavram Amerikan coğrafyasında nasıl kullanılmıştır ve bu kullanılışta belli douml;nemler ayırt etmek muuml;mkuuml;n muuml;duuml;r? Bu soruları cevaplamak iccedil;in Amerikan kuuml;ltuuml;rel coğrafyası literatuuml;ruuml; taranarak, peyzaj kavramını, ouml;rnek oluşturacak şekilde kullanan yazarlar tespit edilmiş ve bu yazarların bu kavramı ne amaccedil;la kullandıkları incelenmiştir. İncelemede, peyzaj ccedil;alışmalarının maddi kuuml;ltuuml;r ouml;ğeleriyle, bunların kouml;keni ve yayılışını tespit etmek amacıyla ortaya ccedil;ıktığı, fakat zamanla kuuml;ltuuml;rel coğrafyayı farklı sınıflara ayıracak kadar ccedil;eşitli kullanımlar olduğu gouml;ruuml;lmuuml;ştuuml;r. Tuuml;rk okurların Amerikan coğrafyasının halen en ouml;nemli dallarından biri olan kuuml;ltuuml;rel coğrafya konusunda temel bir altyapı edinebilmesi iccedil;in, bu yazı olabildiğince accedil;ık, anlaşılır ve derin felsefi tartışmalardan uzak yazılmaya ccedil;alışılmıştır. Yine de burada vurgulamak gerekir ki, ouml;zellikle yeni kuuml;ltuuml;rel coğrafyada anlamayı guuml;ccedil;leştiren bir ccedil;ok soyut kavram vardır. Uuml;stelik yazı, yazarın peyzaj literatuuml;ruuml;ne kişisel bakışını yansıttığı iccedil;in zaman zaman subjektif ouml;ğeler iccedil;erebilir. Anahtar Kelimeler : Kuuml;ltuuml;rel Coğrafya, Peyzaj, Karl O.Sauer, Peyzaj Yorumlama, Berkeley Okulu. nbsp; Abstract: This paper examines the concept of landscape in American cultural geography. The concept was introduced into American geography by Karl O.Sauer, in the 1920rsquo;s. Since then, it constituted the main concern of what came to be known later, Berkeley School. After the 1920rsquo;s and 1930rsquo;s landscape occupied an important place in the work of many American geographers. In this piece, I tried to understand the usage of the term and the changes in that usage over time. What does landscape mean? How did it become a common theme in cultural geography? Are there different ways of studying or ldquo;seeingrdquo; the landscape? Who are the most respected authors used the concept in an innovative way? To answer these questions, literature of American cultural geography was examined. Writers who used the concept in an exemplary way were determined and writings of these scholars were examined. To show how and why they used landscape, I occasionally quoted directly from their writings. The examination revealed that the landscape studies started with the work of Berkeley School in order to determine the origin and dispersals of material artifacts. However, the literature changed over time to reflect a vide variety of perspectives of interpreting landscapes. In order to provide a clear view for the Turkish reader, the article used a language as simple as possible. However, the reader should be aware that especially the new cultural geography includes many abstract concepts, which might be difficult to understand without the necessary background. nbsp; Key Words: Cultural Geography, Landscape, Karl O. Sauer, Landscape Interpretation, Berkeley School.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




Doğu Coğrafya Dergisi

Dergi Türü :   Ulusal

Doğu Coğrafya Dergisi