Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 20
 İndirme 5
The Introduction Of Gamification In The Teaching Of German As A Foreign Language At Obafemi Awolowo University, Ile-ife, Nigeria
2022
Dergi:  
Alman Dili ve Edebiyatı Dergisi
Yazar:  
Özet:

Most Nigerian students of German are between 16 and 30 years old. This age group tends to be more interested in playing computer and video games than doing their home- and class work with traditional materials such as textbooks and workbooks. Younger students need interesting activities that are fun for them and motivate them to learn and, as a result, make progress and achieve rapid success in their learning. It is therefore surprising that gamification has not yet been introduced into the curricula of Nigerian higher institutions. As a result, there is hardly any research in the field of gamification in foreign language learning in general or its use in the teaching of German in particular. This lacuna in research on gamification in German studies in Nigeria led to the present study, which examines the introduction of gamification into German lessons at Obafemi Awolowo University. The study aims at initiating a targeted discussion on gamification in German studies and stimulating further scholarly conversations on the topic. Through this, the possibility of creating a didactic design for the use of gamification in German studies in Nigeria can be achieved. This study uses secondary data sources including articles, books and reviews about gamification in education or classrooms. Other sources include websites and blog posts. These sources provide useful insights from various studies on gamification and its use in education, especially in foreign language teaching, which help in drawing up suggestions for a successful introduction of gamification into the curriculum of Nigerian universities especially that of German at the Obafemi Awolowo University in Nigeria. The analysis of the data is based on a descriptive and content analysis.

Anahtar Kelimeler:

Null
2022
Yazar:  
0
2022
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




Alman Dili ve Edebiyatı Dergisi

Alan :   Filoloji

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 286
Atıf : 59
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini