İmam-ı Azam Ebû Hanîfe erken dönemde İslam’ı en iyi anlayan âlimlerden biridir. O, inanç konularını sağlam bilgilere dayandırmak istemiştir. Bu konuda Kur’ân’ı ve sahih hadisi esas almıştır. Ayrıca dinde akla büyük değer vermiştir. Peygamber öğretmese de insan aklının Allah’ı tanıyabileceğini söylemiştir. Allah’ın isim ve sıfatlarını ise dini metinlerde geçtiği şekilde kabul etmeyi benimsemiştir. İnsan fiilleri ve kader konularında ise hür iradeyi ve sorumluluğu esas almıştır. Kaderin, insanın iradesini yok eden bir şey olduğunu kabul etmemiştir. Kulların bütün fiillerini yaratan varlığın Allah olduğunu söylemiş, fakat insanın eylemlerini seçmede özgür olduğunu ileri sürmüştür. O, insanın doğarken beyaz bir sayfa gibi tertemiz doğduğunu belirtmiş, Allah’a iman ve inkâr etmenin kendi iradesi ve eylemi olduğunu belirtmiştir. Ebû Hanîfe kendisinden önceki aşırı görüşleri orta noktaya çekmiş ve Ehl-i sünnetin itikadi görüşlerini belirlemiştir. Ebû Hanîfe, inanç açısından müminleri eşit olarak görmüş, günah işleyenleri dinsiz saymamış, günahkâr müminlerin durumunu Allah’a havale etmiştir. Ehl-i kıble olan herkesi iman ve İslam dairesinde görmüştür. Bu görüşleri, bugünkü şiddet ortamının doğurduğu sorunları çözecek mahiyettedir. Ebû Hanîfe kendisinden sonra gelen birçok âlim ve ekolü etkilemiştir. O genelde Ehl-i sünnet ve bilhassa Mâturîdîliğin oluşumuna tesir etmiştir.
It is one of the best people in the world who understands Islam in the early days. He wanted to put his beliefs on solid knowledge. The Qur’an and the Qur’an are the words of the truth. It also has a great value for the mind. The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said that the human mind could know God. The name of God and the names of God are accepted in the religious texts. In the facts and fate of man, he is based on freedom of will and responsibility. He has not accepted that fate is something that destroys man’s will. He said that the creation of all the servants is God, but he claimed that man is free in choosing his actions. He pointed out that man was born clean as a white page when he was born, he pointed out that believing in God and disbelieving is his own will and action. He was the one who was before him, and the one who was before him, and the one who was before him, and the one who was before him. He saw the believers equally from the point of view of faith, he did not count the sinners without religion, he transferred the status of sinners to Allah. He has seen every one who believes in God, and every one who believes in God. These opinions are intended to solve the problems that the current violence environment generates. He has made a great deal of things after him, and many things after him. He has generally made it to the people of the world, and to the people of the world, and to the people of the world.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|