Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 7
 İndirme 1
The Work Beyond Itself: The Land Art Seized By The Cinematographic Eye, A Gesture That Documents To Do Work
2019
Dergi:  
Intexto
Yazar:  
Özet:

Abstract In 1970, the American artist Robert Smithson built at the end of the Great Salt Lake a work that became emblematic of Land art: the Spiral Jetty. By flying in his eponymous film the Spiral Jetty over the helicopter, the artist grasps a scale report that disorients the viewer as well as prevents the work from being definitively fixed to its museum fate. In Casting a Glance, the American artist James Benning develops a reflection on the gaze, that works in the contemporary age. In a fragmentary way, the film follows Benning’s repeated stays at the Great Salt Lake to see the Spiral Jetty. Finally, the visual artist Tacita Dean also follows the steps of the Spiral Jetty in the film she dedicates to the science fiction writer JG Ballard, whose work The Voices of Time built in a future – where there is a threat of a disappearance of the species (human, animal or vegetal) –, a huge mandala in the desert. In front of these three examples, it will be necessary to wonder about this astonishing aesthetic experience of a work that does work beyond itself. In an epistemological overthrow of its own ontology, the Land art finds by the cinematographic recording, a place in the heterodox places to art and nature as inseparable entity (the cinema, the exhibition gallery...). From the various filmic modalities cited as examples, we will question the aporia of this approach.

Anahtar Kelimeler:

0
2019
Dergi:  
Intexto
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler
Intexto

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 791
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini