İslam alimlerinin çoğunluğu sünnetin, dinî alanda Kur’ân’dan sonra ikinci kaynak olduğu hususunda görüş birliği içindedirler. Bu sepeple sünnetle ilgili rivayetler bazı özel ilkeler temelinde titiz bir şekilde incelemeye tabi tutulmuştur. Sünnet nasslarının çoğunluğu haber-i vâhid türü rivayetlerden oluşmaktadır. İslam hukukunda bu tür rivayetlerin kabul edilebilmesi ve delil değeri taşıyabilmesi için İslam hukukçuları tarafından bazı genel kriterlerin tespit edildiği görülmektedir. Diğer taraftan bu genel şartların dışında bazı ilave şartlar da fıkıh usulü geleneği içerisinde ileri sürülmüştür. Bu tür rivayetlerden biri de musarrât hadisi olarak bilinen rivayettir. İslam hukukçuları bu rivayet özelinde farklı yakşalımlar ortaya koymuşlar ve görüşlerini desteklemek için çeşitli deliller ileri sürmüşlerdir. Bu çalışmada farklı fıkıh ekollerinin musarrât rivayeti bağlamındaki görüş ve yaklaşımlarının teorik arkaplanının tespit edilmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
The majority of the Islamic scientists agree that the Sunnah is a second source after the Qur’an in the religious field. The rivers related to this seple sunset are subject to strict examination on the basis of some special principles. The majority of the tribes are the tribes of the tribes of the tribes. In Islamic law, it is seen that some general criteria are determined by Islamic lawyers to allow such righteousness to be accepted and proof value. On the other hand, in addition to these general conditions, some additional conditions have been promoted in the fictional procedure tradition. One of these kinds of righteousness is the righteousness of the righteous. The Islamic lawyers have revealed different approaches in this particular rivayet and have provided various evidence to support their opinions. This study aims to identify and evaluate the theoretical background of the views and approaches of the various fictional ecologists in the context of the musarrât rivayeti.
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|