Bu çalışmanın konusu, film sanatını hem bir deneyim hem de bir gösteri işi olarak nitelendiren Jean Luc Godard’ın Klasik Ortodoks Sinema’nın dışına çıkarak yarattığı filmsel iskeleti ve geleneksel anlatı tekniğini tamamen kırdığı Karşı Sineması üzerinedir. Bu çalışmaya, sinemaya sonunu kestiremediği entelektüel bir mecra olarak bakan Godard’ın, film diline kazandırdığı yeni öğretileri ilham oluşturmaktadır. Bu çıkış noktasından hareketle; Hollywood Sineması kapsamındaki yapımlar arasından Mike Nichols imzalı Wit filmi seçilmiş, söz konusu filmin Godard’ın karşı duruşu çerçevesinde yer alıp almadığını tespit etmek amaçlanmıştır. Nihai olarak, sinemada ana-akımı temsil eden klasik anlatı geleneğinin sorgulamasını ödev edinerek, sinemanın yedi günahını erdeme çeviren Godard’ın düşünceleri, Wit filmi ile ilişkilendirilmiş; bu düşüncelerin sinema dilinde nasıl inşa edildiği betimlenmiştir. Bu bağlamda, Nichols’un, Godard’ın izinden giderek, klasik tarza karşı bir tavır sergilediği ve klasik anlatı ile modern anlatı arasında güçlü bir köprü inşa ettiği tespit edilmiştir.
The subject of this study is on the Anti-Cinema, where Jean Luc Godard, who describes film art as both an experience and an exhibition work, has created the classic Orthodox Cinema and the traditional narrative technique completely broken. This work is inspired by Godard's new teachings to the film language, looking at it as an intellectual mecra that he can't cut the end to the cinema. Moving from this point of exit, the film Wit, signed by Mike Nichols, was chosen among the productions under the Hollywood Cinema, with the aim of determining whether the film is part of Godard's opposite position. In the end, Godard's thoughts, which were questioning the classical narrative tradition that represented the mother-in-law in the cinema, were linked to the Wit film; it was depicted how these thoughts were built in the cinema language. In this context, it was found that Nichols, gradually following Godard, showed an attitude to the classical style and built a strong bridge between the classical narrative and the modern narrative.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|