Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 21
 İndirme 3
Effects Of Game Addiction On Musculoskeletal System Discomfort and Mental Toughness In E-sport Players
2022
Dergi:  
Addicta: The Turkish Journal on Addictions
Yazar:  
Özet:

The aim of this study is to reveal the level of game addiction, musculoskeletal system complaints, and mental toughness and to investigate musculoskeletal system discomfort risk and mental toughness by the addiction level in e-sports players. The population of the study consisted of a total of 204 e-sports players on various platforms in Turkey, 94 of whom were game addicted and 110 were not according to the seven-item Game Addiction Scale. The players were given the Demographic Data Form, the Cornell Musculoskeletal Discomfort Questionnaire (CMDQ), the Cornell Hand Discomfort Questionnaire (CHDQ), and the Sports Mental Toughness Questionnaire (SMTQ). In CMDQ and CHDQ parameters, neck (7.55 ± 18.16 vs. 2.06 ± 4.26; p = .014), upper back (9.32 ± 19.41 vs. 3.32 ± 7.56; p = .024), lower back (12.27 ± 24.93 vs. 2.75 ± 5.47; p = .007), hip (2.89 ± 9.90 vs. .88 ± 2.89; p = .013), right hand B (2.18 ± 10.34 vs. .24 ± 1.24; p = .005) and F regions (1.76 ± 3.81 vs. .82 ± 2.96; p = .041) were significantly better in the non-addicted group. In SMTQ, the control sub-dimension (10.68 ± 3.27 vs. 12.75 ± 2.67; p < .001) and total scores (36.32 ± 6.74 vs. 38.46 ± 7.11; p = .021) were significantly better in the non-addicted group. These findings reveal that as the game addiction score increases, the risk of musculoskeletal system discomfort increases and mental toughness decreases. These results should be taken into account in e-sports players where a sedentary lifestyle is at the forefront.

Anahtar Kelimeler:

2022
Yazar:  
0
2022
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler










Addicta: The Turkish Journal on Addictions

Alan :   Eğitim Bilimleri; Hukuk; Sağlık Bilimleri; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 373
Atıf : 736
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini