Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 19
 İndirme 5
Learner Engagement In Using Kahoot! Within A University English Proficiency Course
2022
Dergi:  
Educational Process: International Journal
Yazar:  
Özet:

Background/purpose – Game-based learning is becoming increasingly popular among educators in higher institutions. However, it can be a daunting task for educators to ascertain which of the currently available game-based learning platforms best suits their learners’ needs. This study explored the suitability of Kahoot! as one of the most commonly used game-based learning platforms in education. The aim of study was to determine whether Kahoot! can be used to engage learners and reinforce learning for academic purposes in higher education institutions. Materials/methods – Data were collected among 80 science and technology undergraduate students enrolled to an “English for Academic Communication” course, which is compulsory for English language proficiency at the participant university. The students were exposed to the use of Kahoot! through several predetermined quizzes conducted during their lessons over a single 14-week semester. The study employed a two-part, 24-item, Likert-type scale administered via Google Forms. The questionnaire was assessed using Cronbach alpha reliability analysis, which yielded a score of .97, confirming the questionnaire to be a reliable instrument. Results – The study’s findings revealed that the participant students found Kahoot! to be fun, enjoyable, engaging, and interesting to use. Conclusion – The participant students also believed that Kahoot! was able to consolidate and reinforce learning in academic courses, which is integral to the higher education context in terms of creating better classroom dynamics.

Anahtar Kelimeler:

2022
Yazar:  
0
2022
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler










Educational Process: International Journal

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 202
Atıf : 368
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini