Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 21
 İndirme 7
Construction Of A Web Game For The Teaching-learning Process Of Electronics During The Covid-19 Pandemic
2022
Dergi:  
Educational Process: International Journal
Yazar:  
Özet:

Background/purpose – During the COVID-19 pandemic, teachers were required to update school activities using various technological tools. The aim of this mixed research was the construction and usage analysis of the Digital Game for the teaching-learning process on Electronics (DGE) version 3.0 in the Combinational Circuits unit through data science. Materials/methods – DGE version 3.0 facilitates the construction of new educational spaces in the distance modality. This web game consists of a simulator that presents the contents of the output function for two variables and their representation through logic gates. The participants of the study were 15 electronic and electrical engineering students who took a digital design course at the National Autonomous University of Mexico during the 2021 academic year. Results – The machine learning (linear regression) results indicate that the interface, design, and color of the DGE version 3.0 web game positively influenced the students’ assimilation of knowledge and skills development in the field of electronics. On the other hand, the decision tree technique identified six predictive models with regards to the use of the DGE version 3.0. Conclusion – Technological advances such as web gaming can facilitate the teaching-learning process from virtually any location.

Anahtar Kelimeler:

2022
Yazar:  
0
2022
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler












Educational Process: International Journal

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 202
Atıf : 368
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini