Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 3
 Görüntüleme 60
 İndirme 1
Mimar Sinan’ın “koruma” Anlayışı ve Günümüzde Sinan’ın Eserlerini “koruma” Anlayışı (edirne Örneği)
2006
Dergi:  
Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi
Yazar:  
Özet:

2863 Sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu’na göre “koruma” ve “korunma”; taşınmaz kültür ve tabiat varlıklarında muhafaza, bakım, onarım, restorasyon, fonksiyon değiştirme işlemleri, taşınır kültür varlılarında ise muhafaza, bakım, onarım ve restorasyon işleri olarak tanımlanmaktadır. Ancak günümüze kadar sürdürülen doğal, tarihsel ve kültürel çevre koruma politikalarının ülkemizde başarıyla uygulandığını söylemek pek olası değildir. Bunda nitelikli tespit ve tescil çalışmalarının eksikliği, doku bütünlüğünün göz ardı edildiği yanlış planlama kararları, kötü uygulamalar, koruma bilincinin yetersizliği gibi pek çok neden ekili olmaktadır. Bu çalışmada yukarıda belirtilen sorunları çözüme ulaştırmış bir dünya mimarı olarak Mimar Sinan’ın “koruma anlayışı”; kendisinden önceki kültürlere yaklaşımı ile ele alınmaktadır. Mimar Sinan’ın Edirne’ de inşa ettiği yapıların korunmasında günümüzdeki tutum ise, Sinan’ın anlayışı çerçevesinde değerlendirilerek, daha bilinçli bir koruma için Sinan’ın eserlerinin barındırdığı mimari-kültürel mirasın gelecek kuşaklara aktarılması noktasında öneriler oluşturulmaktadır

Anahtar Kelimeler:

The Meaning Of “protection” Of Mimar Sinan and The Meaning Of “protection” Of “protection” Of The Works Of Sinan In Our Day.
2006
Yazar:  
Özet:

According to the Law No. 2863 on the Protection of Cultural and Natural Assets, "protection" and "protection" are defined as conservation, maintenance, repair, restoration, function change processes in the immovable cultural and natural assets, while conservation, maintenance, repair and restoration in the immovable cultural assets. However, it is unlikely to say that the natural, historical and cultural environmental protection policies that have continued to date have been successfully implemented in our country. It has many reasons, such as the lack of qualifying detection and registration studies, the wrong planning decisions where the integrity of the tissue is neglected, the poor practices, the lack of protection consciousness. In this study, the "protection" of the architect Sinan as a world architect that has brought the above problems to a solution; it is addressed by its approach to its pre-cultures. The current attitude to the conservation of the buildings built by the architect Sinan in Edirne, is assessed in the framework of the Sinan understanding, and the recommendations are made at the point of transferring the architectural and cultural heritage of Sinan's works to future generations for a more conscious conservation.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler










Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 145
Atıf : 45
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini