Sanatsal süreçler göz önüne alındığında sanatçı üretimlerinin, salt düşünsel bir sürecin nedeni ya da sonucu biçiminde gelişmediği ve toplumu/toplumsal olayları oluşturan sosyal, kültürel, ekonomik, politik ve teknolojik gelişme/değişmelerinde bir yansıması olarak değerlendirilmesi mümkündür. Çünkü bireysel üretim sürecini en derinden yaşayan herhangi bir sanatçı bile içinde yaşadığı toplumun sorunlarına ya da çözüm önerilerine duyarsız kalamamıştır. Bu açıdan bakıldığı zaman sanatın her alanında olduğu gibi plastik sanatların da her alanı içinde doğduğu/geliştiği ya da gerilediği koşullardan bağımsız olarak değerlendirilmesi mümkün değildir. Bu anlamda günümüz sanatı da küreselleşen dünyanın aşırı endüstrileşmesinin ve nüfus patlamasının bir sonucu olarak doğa ve çevre sorunları yüz yüze kalmaktadır. Bu sorunlar ne yazık ki uzun zaman içinde oluşan ancak artık alarm seviyesine ulaşan problem yığınları biçiminde karşımızda durmaktadır. Elbette toplum dinamiklerinden bağımsız değerlendirilemeyen sanatçı üretimleri de daha çok çevre üzerine odaklanan endişelerin ve çatışmaların yaşandığı bir sorunsala dikkat çekmektedir. Çağdaş sanat dinamikleri açısından değerlendirildiği zaman çevre ve doğa odağında çalışan sanatçıların yaşanılan çevreyi ya da yaşanılmak istenen çevreyi anlamlandırmak üzere biçimlendirdikleri yeni mekanlar ve bu mekanlara yaptıkları müdahaleler HansHaacke, Richard Long ve Robert Simithson özelinde ele alınmış ve bu sanatçıların doğa ekseninde yaptıkları üretimler mekana özgü müdahale bağlamında sorgulanarak seçilmiş yapıtları üzerinden okumalarla değerlendirilmiştir.
It is possible to consider artistic processes as a reflection of artistic productions that do not develop in the form of a purely thought process or the result of it and in social, cultural, economic, political and technological developments/changes that make up society/social events. For even any artist who lives the deepest of the individual production process has not remained sensitive to the problems or solutions of the society in which he lives. From this point of view, it is not possible to evaluate plastic art, as in every field of art, independently of the conditions in which it is born/developed or declined. In this sense, today’s art also faces natural and environmental problems as a result of the excessive industrialization and population explosion in the globalized world. These problems, unfortunately, are facing us in the form of a lot of problems that have occurred over a long time but now reached the alarm level. Of course, artistic productions, which cannot be regarded independently of the dynamics of society, also draw attention to a problem that is more focused on the environment and conflicts. When evaluated from the point of view of contemporary art dynamics, the artists working in the environment and nature focuses on the new places they formed to understand the environment or the environment they want to experience and their interventions in these places were addressed in HansHaacke, Richard Long and Robert Simithson, and the productions of these artists in the natural axis were evaluated by reading through their chosen works, questioning in the context of local intervention.
Alan : Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|