Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 4
 Görüntüleme 36
 İndirme 4
Dijital Oyunlarda Belleğin Yeniden İnşası: Nusrat Örneği
2020
Dergi:  
Moment Dergi
Yazar:  
Özet:

Kişisel olarak deneyimlenmeyen olaylar dolayımlar üzerinden hatırlanmaktadır. Müzeler, anıtlar gibi mekânların yanı sıra her türlü medya ortamı geçmiş bilgisini edinmeye ve hatırlamaya yardımcı olmaktadırlar. Ancak medya ürettiği kurgulanmış geçmiş nedeniyle belleği bugünün esasına göre yeniden inşa etmektedir. Tarihsel olayların simülasyonlarını oluşturarak oyunculara ileten dijital oyunların bellek ile ilişkisi de diğer medya ortamlarına benzemekte, tarihi imge ve anlatı kaynağı olarak hatırlamaya yardımcı (mnemonic aids) olarak işlev görmektedir. Bu bağlamdan yola çıkan bu çalışmada Adalet ve Kalkınma Partisi’nin ulusal tarih inşası çerçevesinde Nusrat Mobil Savaş Oyunu analiz edilmiştir. Oyunda Çanakkale Savaşı ile ilgili belleğe ilişkin unsurların hangi göstergelerle verildiği açıklanmıştır.

Anahtar Kelimeler:

The New Design Of The Brand In Digital Games: Nusrat Examples
2020
Dergi:  
Moment Dergi
Yazar:  
Özet:

Events that are not personally experienced are remembered by reasons. The museums, as well as places such as monuments, help to acquire and remember the past information of all kinds of media environments. But because of the established past that the media produces, the memory is rebuilt according to the essence of today. The relationship with memory of digital games transmitted to players by creating simulations of historical events is also similar to other media environments, serving as a source of historical image and narrative (mnemonic AIDS). In this context, this study was analyzed in the framework of the National History Building of the Justice and Development Party of Nusrat Mobile War Game. In the game, it is explained with what indicators are given the elements related to the memory of the Çanakkale War.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








Moment Dergi

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 309
Atıf : 954
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini