1949 yılında Çin Komünist Partisi (ÇKP) lideri Mao Zedong, Çin Milliyetçi Partisi (Kuomintang) lideri Çan Kay Şek'i kesin olarak yenilgiye uğratmıştı. Mao, ülkenin yönetimini ele geçirmiş, Şek ise Tayvan adasına kaçarak yönetimini burada sürdürmüştü. Bu tarihten itibaren Çin ve Tayvan arasında düşmanlık dönemi başlamıştır. Bu aşamada Mao yönetimi, Çin kamuoyunda Tayvan'a karşı yoğun bir propaganda faaliyetine yönelerek, Tayvan'ı düşman bir ülke olarak yansıtmıştı. Çin yönetiminin Tayvan karşıtı faaliyetlerindesık kullandığı kitle iletişim araçlarından birisi posterler olmuştu. Bu çalışmada Çin propagandası tarafından Tayvan'a karşı kullanılan posterlerde, Tayvan'ın nasıl ve ne şekilde sunulduğu ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla çalışma kapsamında Şanghay Propaganda Posterleri Sanat Müzesi'nden belirlenen altı propaganda posteri, nitel araştırma yöntemleri içerisinde yer alan göstergebilimsel analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Çalışmada belirlenen Çin propaganda posterleri, Fransız dilbilimci Roland Barthes'ın göstergebilim anlayışı üzerinden ele alınmıştır. Çalışmada ele edilen bulgularda Çin propagandası tarafından Tayvan'a yönelik doğrudan nefret söylemi oluşturulduğu ortaya çıkarılmıştır. Diğer yandan Çin propagandası posterler üzerinden Mao'nun ölümüne dek Çin'in Tayvan'ı ele geçireceği mesajını verdiği, bu yolla iki ülke arasındaki düşmanlığı canlı tutmaya çalıştığı sonucuna ulaşılmıştır.
In 1949, the Chinese Communist Party (CHP) leader Mao Zedong was definitely defeated by the Chinese Nationalist Party (Kuomintang) leader Chan Kay Shek. Mao took over the country, while Shek fled to Taiwan and continued to govern it. From this date, the period of hostility between China and Taiwan has begun. In this phase, Mao’s administration reflected Taiwan as an enemy country, directing China’s public to an intense propaganda activity against Taiwan. One of the mass media that the Chinese government used in its anti-Taiwan activities was poster. In the posters used by Chinese propaganda against Taiwan, this study was attempted to reveal how and how Taiwan was presented. For this purpose, in the framework of the work, the six propaganda posters identified by the Shanghai Propaganda Posters Art Museum have been studied using the indicative analysis method included in the quality research methods. The Chinese propaganda posters identified in the study were addressed by the French linguist Roland Barthes’ indicative understanding. The findings discussed in the study revealed that the Chinese propaganda created a direct hate speech against Taiwan. On the other hand, the Chinese propaganda has made the conclusion that the message that China will capture Taiwan until Mao’s death through the posters has come to the conclusion that it is trying to keep the hostility between the two countries alive.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|