Tasavvuf ıstılahında çocuk ya da çocukluk ile ifade edilen kavramlar ve bu kavramlardan neş’et eden birtakım manalar mevcuttur. Bu bağlamda tasavvufta çocuk/çocukluk, bireyin tekâmül basamaklarında varlık gösteren bir sembol hüviyetindedir. Öyle ki, çocukluk, henüz olgunlaşmamış insanı sembolize etmesi ve olgunlaşan insanın temyiz çağına ermesi ile son bulan bir devir olarak göze çarparken, müridin mürşidi ile ilişkisinde evlat ve ebeveyn prensibinin takip ediliyor olması da dikkat çekicidir. Öte yandan, kalp, kulda tevhid noktası olarak telakki edilmektedir ve kalpte bulunan nokta-i süveydâdan veled-i kalbin zuhuru söz konusudur. Bu mana çocuğu, insanın bizzat kendi hakikatidir ve tasavvufta yeri, ayrı bir öneme haizdir. Ayrıca çocukluk, insanın aslına ve saflığa kavuşması, dolayısıyla tasavvufun yegâne gayelerinden biri olarak da değerlendirilmektedir ve son olarak “ibnü’l-vakt” kavramında vakit ve çocukluk hususiyetlerinin bir arada zikredilmesi söz konusudur. Dolayısıyla bu makalede, tasavvufta çocukluğun ifade ettiği, ya da “çocukluk” ile ifade edilen manalara ve mana kalıplarına etraflıca yer verilmeye çalışılacaktır.
In Tasavvuf's suffering there are concepts expressed by childhood or childhood and a number of meanings that enjoy these concepts. In this context, the child/childhood in tasavufta is in a symbolic benefit that appears in the individual's equal stages. So it is remarkable that while childhood symbolizes the unrealised person and is seen as a period that ends with the arrival of the adult man to the age of appeal, it is also remarkable that the principle of child and parent is being followed in the relationship with the student's murder. The heart is the heart, the heart is the heart, the heart is the heart, the heart is the heart, the heart is the heart, the heart is the heart. This man’s child is the person’s own truth, and the place in the tasavvuf has a separate importance. In addition, childhood is also considered as one of the unique objectives of the person’s achievement of truth and purity, and ultimately, in the concept of “ibnü’l-time” it is the question of the combination of time and childhood specifications. Therefore, in this article, we will try to put around the words and patterns expressed by childhood, or by "childhood" in tasavufta.
Field : Eğitim Bilimleri; Güzel Sanatlar; Hukuk; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Journal Type : Uluslararası
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|