Bu çalışmada, 1960’larda ortaya çıkan Kavramsal Sanat hareketinin tanımsal açıklamasından ziyade, temel dinamikleri üzerine bir sorgulamaya girişilmiştir. Sanatın bir bilgi sorunsalı olarak ele alınmasını isteyen Kavramsal Sanat, sanatın ‘ne’liğine ilişkin en radikal soruları sormuş ve kendi tanımlamasını özellikle ‘dil’ açısından yaparak felsefi dayanağını da ortaya koymaktadır. Günümüz sanatına ilişkin hala etkilerinin yoğun biçimde hissedilir olduğu Kavramsal Sanat, Görsel Sanatlar Eğitimi’nde (özellikle Türkiye’de) ise varlığını, felsefeye ait alanları da bünyesine katarak ispat etme peşindedir.
In this study, of the Conceptual Art movement in the 1960s has undertaken an inquiry on the basis of dynamics rather than descriptive explanation. Conceptual Art wants to be debated as a knowledge question of the art, the most radical questions about what art is asked and its definition of language reveals that especially the philosophical basis for making. The effect of the Conceptual Art still intensely felt that contemporary art, the existence of Visual Arts in Education (especially in Turkey) prove is seeks that incorporating in fields of philosophy.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|