En bilindik anlamda tipografi, anlamlı bütünü okunur kılan, kelimeleri ve sesi temsil eden, görsel bir dil olarak tanımlanmaktadır. Denebilir ki; tipografi, sözel metinleri anlamlı yapıya dönüşteren temel yapı taşıdır. Geleneksel tasarım yapısından günümüze değin, tipografinin teorik yapılanmasını etkileyen düşünsel dönemler gelişmiş ve tipografiye yüklenen anlamlandırma modelleri değişime uğramıştır. Geleneksel tipografinin yazıya yüklediği okunma misyonu, Mallarme’nin sembolist şiirlerinde gerçekleşen dizge ve hareket başlangıcıyla yıkılmaya başlandığı kabul edilebilir. Böylece tipografi ses-duygu-kavram yapılarıyla eşzamanlı tek yüzeyde tasarlanarak okunaklılığın dışında da hissedilebilirlik, okunabilirlik düşüncesiyle varlık gösterebilmiştir. Bu yazının amacı; tipografinin duygusunu resmetmeye dönüştüren deneysel tipografinin tarih içerisindeki retorik rolünü ele alan örnekler ile deneysellik tanımlarının ilişkisini açıklayabilmektir.
in the most unknown sense, typography can be defined as a visual language that represents words and sounds that make it readable, of which typography verbal texts can be considered to be destroyed by the traditional design structure of the traditional design structure, which affects the theoretical structure of typography to the present and the meaning models loaded to the typeography have been defined to change, the mission of reading that traditional typography loaded into the article can be considered to be destroyed by the beginning of the kneege and movement, so that the typeography sounded by the sense of the interrogation, and the experimental image of the appearance of the fontography, which is designed by the creation of the experimental creation of the creation.
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|