Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 103
 İndirme 30
Gabriel García Márquez’s One Hundred Years Of Solitude As A Grotesque Magical Realist Text
2015
Dergi:  
International Journal of Social Sciences and Education Research
Yazar:  
Özet:

Since the 1960s magical realism has been a significant narrative mode used by postmodernist and postcolonial authors all over the world. Disregarding the conventional classical realism and its techniques, magical realist authors have used postmodernist techniques to achieve their postcolonial aims. Their attempts to find innovative techniques have resulted in embracing the Rabelaisian aesthetics and Bakthinian concerns in their works. Grotesque realism is considered a type of magical realism. Thanks to the embrace of the magical, the improbable and the profane, grotesque magical realist texts reflect a strong regenerative carnivalesque spirit and a general worldview in popular carnival forms. The most renowned exponent of magical realism from Latin America is Gabriel García Márquez, the winner of the 1982 Nobel Prize in literature. One Hundred Years of Solitude, the Colombian author García Márquez’s magnum opus, is generally regarded as the masterpiece of magical realism. One Hundred Years of Solitude employs carnivalesque-grotesque features and stands out for its carnivalesque spirit. To convey his message, García Márquez mostly relies on Bakhtinian concerns such as folklore, folk laughter and carnivalesque. The aim of this study is to analyze the carnivalesque-grotesque features used in the novel and their contribution to García Márquez’s meaning. Thus, this paper attempts to scrutinize One Hundred Years of Solitude as a grotesque magical realist text.   Keywords: Gabriel García Márquez; One Hundred Years of Solitude; Grotesque Magical Realism; Carnivalesque-grotesque; Postcolonialism.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








International Journal of Social Sciences and Education Research
International Journal of Social Sciences and Education Research