User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
  Citation Number 4
 Views 31
 Downloands 9
Devasa Çok Oyunculu Çevrimiçi Oyunlarda Ürün Yerleştirme: Bir İçerik Analizi
2021
Journal:  
Selçuk İletişim
Author:  
Abstract:

Teknolojinin sürekli gelişmesinin sonucu olarak yeni reklam alanlarının da ortaya çıktığı görülmektedir. İlk yıllarında sinemada ortaya çıkan ürün yerleştirme, televizyon dizileri, müzik klipleri ve yarışma programları, radyo yayınları ve kitap dergi gibi basılı yayınlarla sınırlı olan ürün yerleştirme uygulamaları günümüzde sosyal ağ sitelerinde yeni medyanın tamamında, internet tabanlı oyunlar ve akıllı telefon uygulamalarında yerini almıştır. Bunların yanı sıra dinamik ve popüler bir alan olan çevrimiçi oyunlarda ürün yerleştirmede aktif olarak kullanılmaktadır. Dijital oyun dünyası geniş çapta hedef kitleye hitap ettiği için her yaş düzeyine uygun oyunlar bulunmaktadır. Çevrimiçi sistemler aracılığıyla üyelikle katılmaya imkan veren bu dijital oyunlar hedef kitleyi belirlemede kolaylık sağlamalarıyla markaları başarıya ulaştırdığı bilinmektedir. Piyasada bir çok farklı temada oyun yer alırken bu oyunların konusuna uygun ürünün yerleştirilmesi oyuncular tarafından fark edilmesi daha kolay hale geleceğinden bu konuya dikkat edilmesi gerekmektedir. Bu araştırmada ilk Türk yapımı ve ücretsiz olan devasa çok oyunculu çevrimiçi oynanan ZULA’da yerleştirilmiş ürünler içerik analizi yöntemiyle ele alınmıştır. Araştırmada edinilen bulgulara göre oyun içerisinde, gıda, otomotiv, teknoloji başta olmak üzere farklı sektörlerden ürün ve hizmet veren markaların ürün yerleştirmeleri tespit edilmiştir.

Keywords:

Gigantic Multiplayer Online Games: A Content Analysis
2021
Journal:  
Selçuk İletişim
Author:  
Abstract:

As a result of the continuous development of technology, new advertising fields appear. The product placement applications that appeared in the early years in the cinema, the television series, music clips and competition programs, radio broadcasts and book magazines, which were limited to printed publications, have now taken their place in the entire new media on social networks, on the internet-based games and smartphone applications. In addition to this, it is also actively used in placing products in online games, which are a dynamic and popular area. The digital gaming world is widely targeted to the target audience, there are games that fit every age level. These digital games that enable membership through online systems are known to bring the brands to success by providing facility in determining the target audience. There are a lot of different topics on the market, but it is necessary to pay attention to this topic, as the placement of the product appropriate to the topic of these games will make it easier for players to notice. In this study, the first Turkish made and the enormous multiplayer online game in ZULA was addressed by the content analysis method. According to the findings obtained in the research, in the game, the product placement of products and services from different industries, including food, automotive, technology, has been identified.

Keywords:

Product Placement Inmassively Multiplayer Online Games: A Content Analysis
2021
Journal:  
Selçuk İletişim
Author:  
Citation Owners
Attention!
To view citations of publications, you must access Sobiad from a Member University Network. You can contact the Library and Documentation Department for our institution to become a member of Sobiad.
Off-Campus Access
If you are affiliated with a Sobiad Subscriber organization, you can use Login Panel for external access. You can easily sign up and log in with your corporate e-mail address.
Similar Articles










Selçuk İletişim

Field :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Journal Type :   Uluslararası

Metrics
Article : 718
Cite : 7.638
Selçuk İletişim