Modern dönem sanatının toplumsal bağlamları modern sonrası dönemde yerini sosyo-kültürel eleştirel bir yapıya bırakmıştır. Modern sonrası dönemde modernizme yönelik eleştirel bir ortamın gelişmesi ile bu dönemin toplumsal, politik ve kültürel çalkantılarına karşı hassasiyet, bu değişimin başlıca nedenleri olarak anlaşılmıştır. Modernizmin eleştirisinin veya Batılı kültürün egemenlik anlayışına yöneltilen başkaldırının ürünü olan toplumsal ve kültürel kaos ortamı, sanatın karakteristiğinde gözle görülür bir değişim yaratmıştır. Bu kaos ortamı, modern sonrası dönem sanatçılarının icralarında ön plana çıkan başlıca referans noktalarını içermiştir. Sanatçıların eleştirel tutumlarının sosyo-kültürel motivasyonları, toplumsal ve kültürel kargaşaya yol açan Batılı ideallerin ayrıştırıcı yapısına temellenmiştir. Postmodern eleştiri ve kuramlar çerçevesinde şekillenen yeni sanat anlayışı, bu ayrıştırıcı yapının hem toplumsal ve kültürel hem de sanatsal zemindeki görünümlerini sorgulamıştır. Bu araştırmada eleştirel tutumlarla karakterize olan modern sonrası sanatın sosyo-kültürel motivasyonlarına odaklanmak amaçlanmıştır. Araştırma yöntemi kapsamında literatür taraması yapılmıştır. Konu çerçevesinde ilgili kaynaklar analiz edilmiş, gerekli görülen verilerden faydalanılmıştır. Konu objektif düzeyde yorumlanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler doğrultusunda, modern sonrası sanatın sosyo-kültürel karakterinin, toplumsal ve kültürel açıdan merkezî olanlar ile marjlarda kalanlar arasındaki ayrımlara yönelik eleştirilerle şekillendiği vurgulanmıştır. Toplumsal ve kültürel bağlamda tüm orantısız bölünmelerin, modern sonrası sanatın sosyo-kültürel motivasyonlarını oluşturduğuna dikkat çekilmiştir.
The social contexts of modern art have left its place in the post-modern period to a socio-cultural critical structure. The development of a critical environment towards modernization in the postmodern period and the sensitivity to the social, political and cultural turmoil of this period have been understood as the main causes of this change. The social and cultural chaos, which is the product of the criticism of modernism or the rebellion directed to the concept of Western culture of sovereignty, has created a noticeable change in the characteristics of art. This chaos environment has included the main reference points that come to the forefront in the paintings of modern post-era artists. The socio-cultural motivations of the critical attitudes of the artists are based on the distinctive structure of Western ideals that lead to social and cultural confusion. The new art concept, shaped within the framework of postmodern criticism and theories, has questioned the appearance of this distinctive structure on both social, cultural and artistic ground. This study aims to focus on the socio-cultural motivations of post-modern art, which are characterized by critical attitudes. The research method is based on the literary scan. In the framework of the subject, the relevant sources have been analyzed and the necessary data has been used. It is interpreted at an objective level. According to the data obtained from the research, it has been emphasized that the socio-cultural character of postmodern art is shaped by criticism of the differences between the social and cultural centers and the remaining in the margins. It has been noted that all disproportionate divisions in the social and cultural context are the socio-cultural motivations of postmodern art.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|