Bu makalede şiir için bir tanımın yapılıp yapılamayacağını şiirin nasıl mümkün olduğunu inceleyerek soruşturuyoruz. Bu bağlamda ilk önce insan ve hayvan bildirişiminin bir kaşılaştırmasını verip, insan bildirişiminin mahiyetini ortaya koymaya çalışıyoruz. Bunun yanında mütehayyile yetisine ilişkin ayrıntılı bir çözümleme getiriyoruz. Sonuç olarak şiiri tahayyül edilmiş dilin (mütehayyel) mutlak öznel ifade edici görünüşü olarak tanımlıyoruz. Bu tanımın bir şeyi şiir iddiasına dâhil etmeyi sağlayabilecek yegâne mantıksal imkanı ve ontolojik zemini sunduğunu düşünüyoruz. Fakat sanatların birbirlerinin sınırları içine girebileceğini ve böylece tek bir türe ait olmayan ya da tür-aşırı olan sanat eserlerinin olabileceğini reddetmiyoruz. Bunun yanında, görsel şiir meselesini ele alıp, onun şiir olup olmadığını görsel dil iddiası üzerinden tartışıyoruz. Görsel dilin ancak ses imleri yerine görsel imler kullanılarak görsel bir dil olacağını, başka türlü bir görselliğin dil tanımının dışına çıkacağını iddia ediyoruz. Yaptığımız çözümlemelerde görsel şiirin görsel de olsa bir dile dayanmadığını, dolayısıyla bir şiir olamayacağını söylüyoruz. Bununla birlikte onun başka türden bir görsel sanat olduğunu teslim ediyoruz.
In this article, we are investigating how the poem is possible to make a definition of poetry. In this context, we first try to give a comparison of human and animal communication and to reveal the nature of human communication. In addition, we provide a detailed resolution on the competent authority. As a result, we describe the poem as the absolute subjective expression of the imagined language. We believe that this definition provides the only logical possibility and ontological ground that can enable something to be included in the poetic claim. But we do not deny that art can enter the boundaries of one another and therefore art works that may not belong to a single type or are excessive to one another. In addition, we discuss the issue of visual poetry and discuss whether it is a poetry on the visual language claim. We claim that the visual language will be a visual language using the visual imes instead of the sound imes, and that another kind of visuality will be out of the language definition. In our interpretations, we say that the visual poetry does not support a language, even though visual, and therefore it cannot be a poetry. However, we submit that it is another kind of visual art.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|