Milošević rejimiyle birlikte uluslararası anlamda gözden düşen Sırbistan, hiper-enflasyon ve işsizlik gibi sorunlarla boğuşurken demokrasi, yasal düzenlemelerin yetersizliği sonucu suç toplumuna doğru sürüklenmiştir. 1990 sonrası had safhaya ulaşan sosyal kargaşa ortamı, Sırbistan’da dizel olarak adlandırılan hareketin doğuşuna zemin hazırlarken toplumun gözü önünde gerçekleşen yasadışı durumlar da oldukça sıradan bir hale gelmiştir. Suç toplumunun gelişmesiyle birlikte milliyetçi değerler üzerinden halkın yaşadığı toplumsal sorunların göz ardı edilmesi ve devletle suçlular arasındaki ilişkinin görünür kılınması kolaylaşmıştır. 2000’li yılları etkileyecek bir gençlik alt-kültürü oluşmasına da neden olan dizel hareketi, zamanla müziğe yansıyarak toplumdaki aşırı durumları popüler kültürle birleştirmiş ve tüketim kültürünü acımasız bir şekilde görünür kılmıştır. Tüketim ideolojisiyle birlikte kapitalist bir görünüm kazanarak alt-kültürü genişleten hareket, 2000’li yıllarla birlikte son bulsa da etkisini sinemada devam ettirmiştir. Bu çalışmanın amacı, 2000 sonrası Sırbistan’da çekilen Profesyonel (Professionalac, 2003, Dušan Kovačević) ve Ahbaplar (Munje!, 2001, Radivoje Andrić) filmlerini dizel hareketinin etkileri üzerinden içerik analizi yöntemine göre değerlendirmektir.
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|