Folklorun alt başlıklarından olan ve en önemli ögelerinden birini teşkil eden halk oyunları, ait olduğu yörenin, müziği, kostümü, oyun çeşitliliği, yapısı ve tavırlarıyla tarihsel geçmişinden geleceğe aktarılan kültür birikimlerinin göstergesidir. Folklorik ürünler müzik ve danssız düşünülemez. Müzik ve dans olgusunun birlikte geliştiği bilinmekte ve Giresun’da kadim dönemlerden itibaren yaşayan yöre insanının kültürel açıdan zenginleştiği tesadüf değildir. Yörelere ait danslar müziklerine göre düzenli ve düzensiz olarak iki türlü karşımıza çıkmaktadır. Çalışmamızda söz konusu olan bu iki kavrama açıklık getirerek Giresun yöresinde oynanan halk oyunları türlerini incelemek amaçlanmıştır. Giresun yöresi halk oyunlarını geçmişten günümüze kadar olan bilgilerden yararlanarak, oyunları müzikal bakış açısıyla anonimleşme süreci yönünden incelenecektir. Çalışmamızın amacı geleneksel derlemelerden yaralanarak oyun ve müzik ilişkisini ortaya koymaktır. Araştırmaya literatür çalışmasıyla birlikte yörenin genel özellikleriyle başlayıp oyun ve müzik arasındaki ilişkiler yönünden incelenmiştir. Geleneksel özellikleriyle toplumun kültür ve kimliğini ifade eden halk oyunları, aynı zamanda ait olduğu kültürün aynası olduğu gibi geçmişten bilgiler verilerek, Giresun yöresi halk oyunları, oyun derlemeleri ve müzik derlemeleriyle birlikte derlenerek kayıt altına alınması, Giresun yöresine ait halk oyunlarının gelecek nesillere aktarılmasına katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Giresun yöresi oyun türlerinde figüratif açıdan müzik birlikteliğini açıklamak ve düzenli ve düzensiz oyunlar başlığı altında olmak üzere ele alınacaktır.
Folklorun alt başlıklarından olan ve en önemli ögelerinden birini teşkil eden halk oyunları, ait olduğu yörenin, müziği, kostümü, oyun çeşitliliği, yapısı ve tavırlarıyla tarihsel geçmişinden geleceğe aktarılan kültür birikimlerinin göstergesidir. Folklorik ürünler müzik ve danssız düşünülemez. Müzik ve dans olgusunun birlikte geliştiği bilinmekte ve Giresun’da kadim dönemlerden itibaren yaşayan yöre insanının kültürel açıdan zenginleştiği tesadüf değildir. Yörelere ait danslar müziklerine göre düzenli ve düzensiz olarak iki türlü karşımıza çıkmaktadır. Çalışmamızda söz konusu olan bu iki kavrama açıklık getirerek Giresun yöresinde oynanan halk oyunları türlerini incelemek amaçlanmıştır. Giresun yöresi halk oyunlarını geçmişten günümüze kadar olan bilgilerden yararlanarak, oyunları müzikal bakış açısıyla anonimleşme süreci yönünden incelenecektir. Çalışmamızın amacı geleneksel derlemelerden yaralanarak oyun ve müzik ilişkisini ortaya koymaktır. Araştırmaya literatür çalışmasıyla birlikte yörenin genel özellikleriyle başlayıp oyun ve müzik arasındaki ilişkiler yönünden incelenmiştir. Geleneksel özellikleriyle toplumun kültür ve kimliğini ifade eden halk oyunları, aynı zamanda ait olduğu kültürün aynası olduğu gibi geçmişten bilgiler verilerek, Giresun yöresi halk oyunları, oyun derlemeleri ve müzik derlemeleriyle birlikte derlenerek kayıt altına alınması, Giresun yöresine ait halk oyunlarının gelecek nesillere aktarılmasına katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Giresun yöresi oyun türlerinde figüratif açıdan müzik birlikteliğini açıklamak ve düzenli ve düzensiz oyunlar başlığı altında olmak üzere ele alınacaktır.
People's games, which are the subtitles of the folklore and are one of the most important elements, are an indicator of cultural accumulations transmitted from the historical past to the future with its place, music, costume, game diversity, structure and attitudes. Folkloric products cannot be thought without music and dance. It is known that the music and dance phenomenon evolved together and it is not an accident that the local people living in Giresun from ancient times have become culturally wealthy. There are two kinds of dances that, according to their music, are regularly and irregularly. The two of these concepts in our study are intended to reveal the kinds of popular games played in the area of Giresun. The entrance area will take advantage of the information from the past to the present, and the games will be studied in the direction of the process of anonymization from a musical perspective. The aim of our study is to reveal the relationship between play and music by hurting from traditional compositions. The research began with the literary study with the general characteristics of the site and studied the relationship between play and music. People's games that represent the culture and identity of society with their traditional characteristics are also intended to be recorded by giving information from the past, as well as the mirror of the culture to which they belong, with the people's games in the Giresun area, the games and music collections, and to contribute to the transfer of people's games in the Giresun area to the future generations. The entrance area will be dealt with under the title of musical unity from a figurative point of view in the game types and regular and irregular games.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|