Başta tefsir literatürü olmak üzere çeşitli kaynaklarda Kur’an’ın reyle tefsir edilmesinin yasaklandığı bir rivayete yer verilir. “Kim kendi reyiyle Kur’an’ı tefsir ederse ateşteki yerine hazırlansın!” anlamındaki bu rivayet Hz. Peygamber’e dayandırılır. Rivayette ne kastedildiğine dair erken dönemlerden itibaren farklı görüş ve yaklaşımların sergilendiği görülür. Yaklaşımların biri, rivayetin geçerliliğini reddeder. Bir diğeri rivayette tefsirin sadece seleften gelen haberlerle yapılması gerektiğini varsayar. Bunlara karşı hâkim yaklaşım ise rivayette, sadece özel bir tefsir çeşidinin yasaklandığı, ancak geçerli şartlara dayalı yapılan tefsirlerin caiz olduğu yönündedir. Onlara göre bu rivayette daha ziyade gerekli delillere ve ilimlere dayanmadan kişinin salt kendi aklına ya da mezhebinin fasit kabullerine dayanarak tefsir yapması yasaklanmıştır. Her üç yaklaşım da çeşitli rivayetlere, âyetlere ve akla dayalı deliller ileri sürer. Biz bu makalede özel olarak üçüncü yaklaşımı benimseyenlerin mezkûr rivayeti nasıl açıkladıklarını, bu süreçte hangi delillere dayandıklarını, diğerlerinin delillerini nasıl değerlendirdiklerini araştıracağız. Buna ilaveten onların yaklaşımlarının içerdiği bazı sorunlara dikkat çekip bunları değerlendireceğiz.
In the first verse of the Qur’an, the Qur’an is prohibited from being interpreted in various sources, including the literature. “Whoever interprets the Qur’an with his own kingdom, he shall be prepared for his place in the Fire.” This is the meaning of Hz. The Prophet is given up. From the early periods of what it means in Rivayette, different views and approaches are shown. One of the approaches denies the validity of the rivayet. The other riviet assumes that the interpretation should be done only with the news coming from the predecessor. The judge’s approach against them is that in the rivayette, only a particular kind of interpretation is prohibited, but the interpretations made on the basis of the applicable conditions are cautious. They say that it is forbidden in this rivayet that the person, without relying on the necessary evidence and knowledge, can interpret it only on the basis of his own mind or the confession’s fasit acceptance. The three approaches also lead to various righteousness, signs, and evidence based on the mind. In this article we will explore specifically how those who adopted the third approach explained the Mescura riviet, which evidence they are based on in this process, and how others evaluate the evidence. In addition, we will pay attention to some of the problems that their approaches contain and evaluate them.
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|