Sanat yazının icadından önce bir dil olarak kullanılmış olsa da geçmişten günümüze üzerine yüklenen ve içerdiği anlam çok daha derindir. Sanat tarihi verilerine göre en eski sanat biçimi olan resim ve sonrasında heykel sanatı, eser sahipleri için bir sanat eseri olmaktan ziyade ihtiyaçlar doğrultusunda meydana getirilmiş nesneler ve görsellerdi. Zaman içerisinde zanaatkârlar sanatçı olmuş, sanat eserleri içerik ve biçim olarak ifade ettiği düşünceye, tavır ve hareket doğrultusunda yönlendirilmiştir. Bilim ve teknolojinin ilerlemesiyle birlikte sanatçının esin kaynakları, kullandığı yöntem ve malzemeler de değişmiş, gelişmiştir. Bu sanat akımı içerisinde bir bilim dalı olan psikolojik analiz yönteminin, eser üretimiyle birlikte gerçeküstücü nesne tasarımda kullanımı yer almaktadır. Makale kapsamında bir döneme ağırlığını koyan ve etkilerini birçok alanda hissedilen “Gerçeküstücülük” çalışılmıştır. Araştırmada bu hipnoz, halüsinasyonla birlikte otomatizm, oneirik ve baskı tekniği olarak dekalkomani araştırılmış, etnografiğe bakış olarak fotoğraf ve egzotik masklara da yer verilmiştir. Çalışmanın amacı, gerçeküstücülerin eser üretimlerinde kullandıkları disiplinlerarası yaklaşım olarak yararlandıkları bilim dalları ve yöntemleri inceleyerek gelecek araştırmacılara katkı sağlamaktır.
Sanat yazının icadından önce bir dil olarak kullanılmış olsa da geçmişten günümüze üzerine yüklenen ve içerdiği anlam çok daha derindir. Sanat tarihi verilerine göre en eski sanat biçimi olan resim ve sonrasında heykel sanatı, eser sahipleri için bir sanat eseri olmaktan ziyade ihtiyaçlar doğrultusunda meydana getirilmiş nesneler ve görsellerdi. Zaman içerisinde zanaatkârlar sanatçı olmuş, sanat eserleri içerik ve biçim olarak ifade ettiği düşünceye, tavır ve hareket doğrultusunda yönlendirilmiştir. Bilim ve teknolojinin ilerlemesiyle birlikte sanatçının esin kaynakları, kullandığı yöntem ve malzemeler de değişmiş, gelişmiştir. Bu sanat akımı içerisinde bir bilim dalı olan psikolojik analiz yönteminin, eser üretimiyle birlikte gerçeküstücü nesne tasarımda kullanımı yer almaktadır. Makale kapsamında bir döneme ağırlığını koyan ve etkilerini birçok alanda hissedilen “Gerçeküstücülük” çalışılmıştır. Araştırmada bu hipnoz, halüsinasyonla birlikte otomatizm, oneirik ve baskı tekniği olarak dekalkomani araştırılmış, etnografiğe bakış olarak fotoğraf ve egzotik masklara da yer verilmiştir. Çalışmanın amacı, gerçeküstücülerin eser üretimlerinde kullandıkları disiplinlerarası yaklaşım olarak yararlandıkları bilim dalları ve yöntemleri inceleyerek gelecek araştırmacılara katkı sağlamaktır.
Although the art was used as a language before the invention, the meaning that was loaded on from the past to the present is much deeper. The painting, the oldest form of art according to the art history, and then the sculptural art, were objects and images created according to the needs rather than being an artwork for the owners of the work. Over time, artists became artists, art works were directed according to the thought, attitude and movement they expressed as content and form. With the advancement of science and technology, the inspiration resources of the artist, the methods and materials he uses have also changed, developed. The use of the psychological analysis method, which is a branch of science within this art stream, together with the production of works, is included in the design of excessive objects. In the framework of the article, "Reality" has been studied, which has put a period of weight and has felt its effects in many areas. In this study, this hypnosis, along with hallucination, has been decalcomanically studied as automatism, oneir and printing techniques, and has also included photographs and exotic masks as an ethnographic point of view. The aim of the study is to contribute to future researchers by studying the scientific branches and methods they use as an interdisciplinary approach for the production of works by realismists.
Field : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Journal Type : Uluslararası
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|