Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 14
 İndirme 1
Deneysel Yaklaşım Odaklı Çağdaş Sanatçının Üretim Ortağı: İzleyici
2023
Dergi:  
Kesit Akademi Dergisi
Yazar:  
Özet:

1980’li yıllarda küreselleşmenin nihai sonucu olan, değişen ve dönüşen yeni dünya düzeni, sanata ve sanat nesnesinin eleştirisine de bir davetiye çıkarmış, beraberinde ise bazı argümanların ivmesini arttırmasına zemin hazırlamıştır. Temeli 1960’lı yıllara dayanan bu argümanlardan biri olan eser-sanatçı-izleyici arasındaki sınır, 1980’li yıllara gelindiğinde sanat ve yaşam arasındaki hiyerarşik ayrımın ihlalini şiar edinen, eleştirel kimliğe sahip birçok sanatçının bakışı nesneye değil, özneye ve pek dolayısıyla özneler arası ilişkiye yöneltmesiyle iyice bulanıklaşmıştır. Nihai olarak bitmiş bir eserin aksine, her bir katılımcıyla/izleyiciyle ve süreçle yeniden şekillenen üretimlere yönelen sanatçılar, izleyicinin rolünü tartışmaya açarak toplumsal etkileşimin dinamiğini sanatın kutsal mabedine taşımışlardır. Böylece, etkileşimin başladığı yerde üretimin de başladığından söz edilebilen işbirlikçi pratiklerin kaynağı olan bu sanatçılar, sanata ve sanat kuramlarına yönelik eleştirilerini izleyici katılımını merkeze alan işbirlikçi ve katılımcı pratikler üzerinden yürütmüş; bireysel hüviyetin aksine kolektif bilincin güçlü kılındığı bir düzlemde gündelik yaşam formlarını kendilerine mal etmişlerdir. İzleyicinin konumunu tartışmaya açan, sanata alternatif bir üretim modeli sunan bu katılımcı pratikler, bir nevi sanatçının yaşamla özgür bir ilişki kurma yöntemidir.

Anahtar Kelimeler:

Experiential Approach-Focused Contemporary Artist's Production Partner: Observer
2023
Yazar:  
Özet:

The new world order, which was the final result of globalization in the 1980s, has also brought an invitation to the criticism of the art and the art object, and has prepared the ground to increase the impulse of some arguments. The boundary between the work-artist-visitor, which was one of these arguments based on the 1960s, has been completely confused by the view of many artists with critical identity, who, by the 1980s, have been a violation of the hierarchical distinction between art and life, not to the object, but to the subject and, therefore, to the inter-subjective relationship. Unlike a final work, the artists, who are focused on the productions that are re-formed by each participant/visitor and the process, have brought the dynamics of social interaction to the holy temple of art by opening the role of the spectator to debate. Thus, these artists, which are the source of cooperative practices, which can also be mentioned as the beginning of production, have conducted their criticism of art and art theories through cooperative and participatory practices that focus on the participation of the audience; they have spent their daily forms of life on a level where collective consciousness is strengthened, unlike individual benefits. These participating practices, which open the position of the spectator to debate, offering an alternative production model to the art, are the method of establishing a free relationship with the life of a nevian artist.

Anahtar Kelimeler:

Production Partner Of Contemporary Artist With An Experimental Approach: The Audience
2023
Yazar:  
Özet:

The changing and transforming new world order, the final outcome of the globalization in the 1980s, has also led to the criticism of art and the art object, and has paved the way for the acceleration of certain arguments. The foundation of one of these arguments, the line between the work-the artist-the audience, dates back to the 1960s and widely blurred in the 1980s when many artists with a critical identity, who adopted the violation of the hierarchical distinction between art and life as their principle, directed their gaze not to the object, but to the subject, and therefore to the relationship between subjects. Contrary to a completed work, the artists, who incline to the works that are reshaped with each participant/audience and process, have brought the dynamics of social interaction into the sacred sanctuary of art by opening the role of the audience to discussion. Therefore, these artists, who are the source of collaborative practices where it might be said that production begins where interaction begins, have carried out their criticism of art and art theories through collaborative and participatory practices that center on audience participation; they have appropriated forms of everyday life on a level where collective consciousness is reinforced rather than individual identity. These participatory practices, which open the attitude of the audience to discussion and offer an alternative production model to art, are in a way the artist’s way of establishing an independent relationship with life.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler










Kesit Akademi Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.037
Atıf : 1.628
2023 Impact/Etki : 0.16
Kesit Akademi Dergisi