Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 45
 İndirme 7
The Semiotic Immersion of Video Games, Gaming Technology and Interactive Strategies
2007
Dergi:  
Public Journal of Semiotics
Yazar:  
Özet:

The paper analyzes the effect of immersion in digital games using the theoretical apparatus of game theory. The paper illustrates interactive operations and the cause and effect relationship between player and designer, explaining the importance of strategic decision-making and pathing in player immersion. It considers the game function of creating a virtual world and proposes the idea that digital games are not just computer-mediated communication to the player. These games are games of “the moment”, like the game Chicken, and played with apparently great emotion, intelligence, and physical dexterity, although represented in software form. The relationship between the player and the computer is one of sign exchange, precisely the one that semiotics calls semiosis. The paper concludes that the personal achievement of individual players (end-users) accounts for the phenomenon of deep immersion in digital games. Not virtuality, but virtuosity is the strong force in digital game playing. Downloads PDF Published 2007-07-01 How to Cite Neiva, E., & Romano, C. (2007). The Semiotic Immersion of Video Games, Gaming Technology and Interactive Strategies. Public Journal of Semiotics, 1(2), 31–49. https://doi.org/10.37693/pjos.2007.1.8819 More Citation Formats ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Download Citation Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Issue Vol. 1 No. 2 (2007) Section Articles Make a Submission Make a Submission Information For Readers For Authors For Librarians PJOS (Public Journal of Semiotics) is a multidisciplinary Open Access Journal and is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Anahtar Kelimeler:

null
2007
Yazar:  
0
2007
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Public Journal of Semiotics

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 77
Atıf : 24
Public Journal of Semiotics