Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 1
A Rereading and Repositioning of Roles in Amiri Baraka’s Dutchman
2019
Dergi:  
Journal of American Studies of Turkey
Yazar:  
Özet:

Amiri Baraka’s well-known and both vastly praised and criticized play Dutchman is a primary example of Revolutionary Theater, which Baraka conceptualizes as a theater that “forces” its audience to confront the realities of social injustice, and “accuse” and “attack” its practitioners. In this sense, Dutchman is a model text of Baraka’s compulsion toward destruction through art. This article argues that the prevalent view in the scholarship on this play reduces Clay and Lula as victim and victimizer. This article aims to present these characters in a postmodernist light, as more complex and less stereotyped. Thus, they can be seen as having equally the potential to change and the potential to destroy (themselves and/or the society). In the final analysis, Baraka presents a true piece of Revolutionary Theater in Dutchman: powerful, accusatory and destructive.

Anahtar Kelimeler:

0
2019
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Journal of American Studies of Turkey

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 431
Atıf : 40
Journal of American Studies of Turkey