Kongreye bu mevzu-ı münakaşayı [tartışma konusunu] arz etmekle iki gaye gözettim. Evvela hususi bir misal ile içtimaiyatın felsefi bir meseleyi halle ne suretle yardım edebileceğini göstermek, saniyen müspet tesmiye olunan [pozitif olarak isimlendirilen] içtimaiyatın ekseriya hedef olduğu bazı su-i tefehhümleri [yanlış anlayışları] izale etmektir [gidermektir]. Cisimler mevzundur [biçimlidir], gazatın [gazların] hacmi maruz oldukları tazyik ile makusen mütenasip [ters orantılı] bir surette tahavvül eder [dönüşür], dediğimiz zaman malum vakıatı veya yine malum vakıat arasındaki malum nispetleri sadece beyan ve ifade eden hükümler veriyoruz. Bu hükümler mevcut olan şeyleri beyan eder ve bunun için de mevcudiyet veya şeniyet [olgusal gerçeklik] hükümleri namını alır. Diğer bazı hükümler de eşyanın ne olduğunu değil, bu eşyanın [şeylerin] meş’ur [şuurlu, bilinçli] bir faile göre ne gibi bir kıymeti haiz olduklarını ve bu failin onlara atfettiği kıymeti ifade eder. Bu hükümlere de kıymet hükümleri namı verilir. Bazen tesmiyenin herhangi bir takdiri ifade eden hükümlere de teşmil edildiği [kapsadığı] vakidir. Fakat bu tarz-ı teşmil bazı karışıklıklara sebebiyet verebilir ki bundan içtinap [kaçınmak] lazımdır.
I have seen the two sides of the congress in order to discuss the dispute. For example, to show how it is possible to help in a philosophical matter with a particular example, it is to show how it is possible to help in a philosophical matter with a particular example, to show how it is possible to see how it is possible to see how it is possible to see how it is possible to see how it is possible to see how it is possible to see how it is possible to see how it is possible to see how it is possible. “There are bodies that are present, and the volume of the gaze [gases] which are exposed to the tazaic and the makusen [there’s] in a form [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’s] [there’there’s]] [there’s] [there’there’s] [there’s] [there’s] These provisions declare what is present and take the name of the provisions of presence or celebration. The other is not what the thing is, but what the thing is, what the value they have according to a act, and what the value that the act is attributed to them. The judgment of these judgments shall be given. Sometimes it is the case where the assumption is expressed by any judgment. But this can cause some confusion that it is necessary to avoid it.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|