Tarih temalı strateji oyunları, bir anlamda, oyuncuya; oyun sınırları içerisinde, tarihi yeniden inşa etme imkânı verir. Oyuncu belli bir tarihte oyuna başlayarak senaryosunu gerçek tarihe dayandıran bu oyunlarla kendi seçtiği medeniyeti ya da devleti kronolojik bir süreçte geliştirmeye çalışarak oyunu kazanmayı amaçlar. Bu da oyuncunun birçok tarihi öğeyle karşılaşmasını ve tarihin işleyişine dair fikir edinmesini sağlar. Civilization VI oyunu da bu tür imkanları sunan oyunlardan birisidir. Bu araştırma, tarih temalı bir strateji (ya da grand strateji) oyunu olan Civilization VI’nın, oyuncularda, tarihsel düşünme becerilerinden tarihsel kavrama, kronoloji ve tarihsel analiz-yorum becerileri geliştirmedeki rolü anlamaya çalışmıştır. Oyun, yaşları on beş ile on sekiz arası olan yirmi öğrenci/oyuncu tarafından düzensiz aralıklarla deneyimlendi. Nitel araştırma desenlerinden “eylem araştırması” modeli kullanılarak yapılan bu araştırmada, uygulama sürecinde oyuncuların davranışları gözlemlenmiş ve oyunculara belli aralıklarla çalışma yaprakları verilerek öğrenme çıktıları elde edilmeye çalışılmıştır. Uygulama sonunda ise mülakatlarla oyuncuların oyuna dair eylemlerini ve bu eylemlerinin arkasında yatan sebepler anlamaya çalışmıştır. Bu değerlendirmeler tarihsel düşünme becerileri odağında yapılmıştır. Elde edilen veriler betimsel ve içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Bu bağlamda, araştırma sonunda, Civilization VI oyununun, adı geçen tarihsel düşünme becerilerini destekleyen kayda değer tarafları okuyucuya sunulmuştur.
Tarih temalı strateji oyunları, bir anlamda, oyuncuya; oyun sınırları içerisinde, tarihi yeniden inşa etme imkânı verir. Oyuncu belli bir tarihte oyuna başlayarak senaryosunu gerçek tarihe dayandıran bu oyunlarla kendi seçtiği medeniyeti ya da devleti kronolojik bir süreçte geliştirmeye çalışarak oyunu kazanmayı amaçlar. Bu da oyuncunun birçok tarihi öğeyle karşılaşmasını ve tarihin işleyişine dair fikir edinmesini sağlar. Civilization VI oyunu da bu tür imkanları sunan oyunlardan birisidir. Bu araştırma, tarih temalı bir strateji (ya da grand strateji) oyunu olan Civilization VI’nın, oyuncularda, tarihsel düşünme becerilerinden tarihsel kavrama, kronoloji ve tarihsel analiz-yorum becerileri geliştirmedeki rolü anlamaya çalışmıştır. Oyun, yaşları on beş ile on sekiz arası olan yirmi öğrenci/oyuncu tarafından düzensiz aralıklarla deneyimlendi. Nitel araştırma desenlerinden “eylem araştırması” modeli kullanılarak yapılan bu araştırmada, uygulama sürecinde oyuncuların davranışları gözlemlenmiş ve oyunculara belli aralıklarla çalışma yaprakları verilerek öğrenme çıktıları elde edilmeye çalışılmıştır. Uygulama sonunda ise mülakatlarla oyuncuların oyuna dair eylemlerini ve bu eylemlerinin arkasında yatan sebepler anlamaya çalışmıştır. Bu değerlendirmeler tarihsel düşünme becerileri odağında yapılmıştır. Elde edilen veriler betimsel ve içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Bu bağlamda, araştırma sonunda, Civilization VI oyununun, adı geçen tarihsel düşünme becerilerini destekleyen kayda değer tarafları okuyucuya sunulmuştur.
Alan : Eğitim Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|