Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 29
 İndirme 4
The Effect of Programming with Scratch Course on Reflective Thinking Skills of Students Towards Problem Solving
2021
Dergi:  
Journal of Learning and Teaching in Digital Age
Yazar:  
Özet:

With the development of information and communication technologies, access to information is becoming easier every day. Consequently, individuals' abilities to interpret information that especially exists in the learning processes, to produce new knowledge and to use the information produced have gained more importance day by day. The aim of this study is to determine the effect of digital story design made by students working on project in groups using Scratch program on their reflective thinking skills towards problem solving. The sample of the study consisted of 82 students who attended Basic Computer Sciences (Social) course and studied in the verbal departments such as History, Archaeology and Philosophy of Faculty of Arts and Sciences of Kocaeli University in the 2018-2019 academic year. In this study, single-group pretest-posttest experimental design was used and data were collected by “Reflective Thinking Skill Towards Problem Solving Scale”. According to the findings, it was determined that teaching of Scratch programming has a positive effect on reflective thinking skills of the students studying in the departments of Archelogy, Philosophy and History and is mostly effective in sub-dimension of questioning. In future studies, students' reflective thinking skills towards problem solving can be measured through project-based, observational applications and achievement tests.

Anahtar Kelimeler:

null
2021
Yazar:  
0
2021
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler










2013


Journal of Learning and Teaching in Digital Age

Alan :   Fen Bilimleri ve Matematik

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 139
Atıf : 95
2023 Impact/Etki : 0.14
Journal of Learning and Teaching in Digital Age