Sivas, musiki kültürü açısından Türkiye’nin önemli şehirlerinden biri olmakla birlikte Cumhuriyetten günümüze Türk müziği alanında önemli isimleri ve kurumları bünyesinde taşımaktadır. Cumhuriyetin ilk çeyreğinde halk müziği alanında başlayan derleme faaliyetlerinin yanı sıra sırasıyla Sivas Halkevi, Sivas Halk Eğitim Merkezi, Sivas Belediye Konservatuvarı, Sivas Devlet Türk Halk Müziği Korosu, Cumhuriyet Üniversite bünyesindeki müzik bölümleri ve bireysel çabalarla oluşturulan çeşitli Türk müziği dernek ve korolarının faaliyetleri kapsamında şehirde kültür ve sanat yaşamı şekillenmiştir. Bu doğrultuda geçmişten günümüze yapılan musiki çalışmaları, Sivas’ta müzik kültürünün zenginleşmesine ve gelecek kuşaklara aktarılmasına da kapı aralamıştır. Bu çalışmada 1950 sonrası bireysel ve kurumsal girişimlerle hızlanan ve şekillenen musiki çalışmaları ele alınmış olup çalışmanın ana amacı Sivas’ta 1950 yılından günümüze musiki alanında bireysel ve kurumsal anlamda ne gibi çalışmalar yapıldığını ortaya koymaktır. Çalışmada literatür taramasının yanı sıra özellikle sözlü kaynaklara geniş yer verilmiştir. Çalışma sonucunda Sivas’ta müzik kültürüne yön veren öncü isimler, kurumlar ve çalışmalar tespit edilmiş olup, 1990 sonrası dönemde sistemli müzik faaliyetlerinin başladığı sonucuna varılmıştır.
Sivas is one of the important cities of Turkey in terms of music culture, but it has important names and institutions in the field of Turkish music from the Republic to the present day. In addition to the collection activities that began in the field of public music in the first quarter of the Republic, as well as the activities of Sivas Halkevi, Sivas People's Education Center, Sivas Municipal Conservatory, Sivas State Turkish People's Music Corus, the Republic University's music departments and the various Turkish music associations and corus created by individual efforts, the cultural and art life in the city has been shaped. In this direction, his musical works from the past to the present have opened the door to the enrichment of the music culture in Sivas and to the transfer to future generations. This study has addressed the accelerated and shaped musical works with individual and corporate initiatives after 1950 and the main objective of the study is to reveal what works are done in the individual and corporate sense in the music field in Sivas from 1950 to today. In addition to the scan of literature in the study, a wide space was given especially to verbal sources. The study resulted in the identification of the leading names, institutions and works that directed the music culture in Sivas, and the conclusion was that the systemic music activities began in the 1990s.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|