User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
 ASOS INDEKS
 Views 11
NURİ BİLGE CEYLAN SİNEMASI’NDA POSTMODERN ESİNTİLER VE GÜNDELİK HAYATIN ELEŞTİRİSİ: AHLAT AĞACI ÖRNEĞİ
2022
Journal:  
Akademik Düşünce Dergisi
Author:  
Abstract:

Tüketim toplumunun son görünümü olan postmodern kültür, 20.yüzyılla birlikte değişen toplumsal alışkanlıkların da simgesi konumuna yükselmiştir. Postmodernizm ve postmodernizmde yer alan parçalanmışlıklar, bulmacalar ve eksiklikler yaşamın her noktasında tamamlanması gereken bir boşluk bırakmış ve geleneksel olan her şeyi, başta da değerleri alt üst etmiştir. Dolayısıyla gündelik hayat ve onun çeşitli temsilleri de değişmiştir. Sinema bilhassa 1980’lerden sonra bu değişime ayak uydurmuş, hem Türk hem de dünya sinemasında bağımsız filmler ön plana çıkmıştır. Mahremiyetin dönüşüm yaşadığı, sorgulayan ve davranışlarında aşırıya kaçan bireylerin donattığı çevre git gide insan hayatındaki değişiklikleri de kendi perspektifinden yansıtmaktaydı. Bu çalışmada Nuri Bilge Ceylan’ın Ahlat Ağacı filmi ele alınmış, postmodern perspektiften gündelik yaşamın ne şekilde filmde eleştirildiği üzerinde durulmuştur.

Keywords:

Postmodern Inspirations and Criticism Of Daily Life In Nuri̇ Bi̇lge Ceylan Cinema: The Example Of The Wild Tree
2022
Author:  
Abstract:

Postmodern culture, which is the last aspect of consumer society, has become a symbol of the changing social habits with the 20th century. Postmodernism and the fragmentations, puzzles and deficiencies in postmodernism left a gap that must be completed at every point of life and turned everything traditional, especially values upside down. Therefore, daily life and its various representations have also changed. Especially after 1980s, cinema kept pace with this change and independent films came to the fore in both Turkish and world cinema. The environment, which was transformed by privacy, questioned by the individuals who questioned and behaved excessively, reflected the changes in human life from its perspective. In this study, Nuri Bilge Ceylan’s Ahlat Ağacı (Film of the Tree of Ahlat) is discussed, and from a postmodern perspective, how life is criticized in the film is emphasized.

Keywords:

Citation Owners
Information: There is no ciation to this publication.
Similar Articles








Akademik Düşünce Dergisi

Journal Type :   Ulusal

Akademik Düşünce Dergisi