Geleneksel bir malzemeden yararlanarak yeni müzik yazma gayesinde olan her bestecinin, söz konusu materyali otantik şekliyle kullanmayacağı, onun, birtakım yöntemlerle meydana getirdiği çeşitli yansımalarına, izlerine, bir başka deyişle soyutlamalarına yer vereceği açıktır. Bu durum, Ahmed Adnan Saygun’un müziği için de geçerlidir: Çokseslilikte makamları birer renk olarak gördüğü ve tampere sistem içinde serbestçe kullandığı yönündeki ifadeleri, doğal olarak Saygun müziğindeki makam soyutlamalarının art alanını teşkil etmektedir. Bu çerçevede, bestecinin Op. 34, 1. Piyano Konçertosu’nun ilk 19 ölçüsünün, ses organizasyonu bağlamında irdelendiği bu çalışma; oldukça kısa bir Saygun kesitinde “hangi makamların, nasıl soyutlandığı” ve “makam dışı ses malzemelerine yer verilip verilmediği” sorularına yanıt aramayı amaçlayan bir analiz niteliği taşımaktadır.
It is clear that every composer who is intending to write new music by using a traditional material will not use the material in an authentic way, but will put it in its various reflections, traces, in other words, abstractions, which it creates in a variety of ways. This also applies to the music of Ahmed Adnan Saygun: the expression that the authorities in the multilateral view the authorities as a single color and freely use them within the tampere system, naturally forms the art field of the authority abstraction in the Saygun music. In this context, the composer op. 34 and 1. The first 19 measurements of the piano concert are based on the sound organization; this study has the character of an analysis aimed at finding answers to the questions "which authorities, how they are abstracted" and "whether they are placed on the out-of-the-counter sound materials" in a fairly short Saygun section.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|