Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 56
 İndirme 19
Examining mobile game experiences of prospective primary school teachers and their game designs about teaching math
2020
Dergi:  
İlköğretim Online
Yazar:  
Özet:

In this study, we aimed at introducing to prospective primary school teachers how to present a pattern of numbers through designing a mobile game according to the Theory of Didactical Situations (TDS). Additionally, the games developed by teacher candidates were examined. In our study, the case study method was used, which is one of the qualitative research methods. The participants were 17 prospective primary school teachers (9-females, 8-males). The data were collected through video cameras, audio recorders, and files that include game designs of prospective teachers. In data analysis, the actions concerning mobile gaming experiences of prospective teachers were conducted according to the TDS stages. The games designed by prospective teachers were examined in terms of basic gamification criteria. Findings of the study; it was demonstrated that mobile games designed according to TDS support the prospective teachers in many aspects, such as developing a milieu for using gamification in teaching math, internalizing processes of reflecting gamification criteria to the game, and positively influencing the affective characteristics. Moreover, concerning gamification criteria, it was determined that some prospective teachers are successful at gamification of mathematical knowledge; however, most of them have difficulties in game designing, particularly in giving feedbacks about games.

Anahtar Kelimeler:

0
2020
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler












İlköğretim Online

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 6.985
Atıf : 20.109
2023 Impact/Etki : 0.025
İlköğretim Online