Bütün semâvî dinlerde bulunan iman esaslarının en önemlilerinden birisi, peygamberlere imandır. Kutsal kitapların hepsinde de geçmiş peygamberlerden ve yaşadıkları tecrübelerden bahsedilmektedir. Kur’an’a göre bu peygamberlerden birisi de İsa (as)’dır. Tevrat’ta ismi geçmeyen İsa (as), Yahudiler tarafından peygamber olarak kabul edilmemektedir. İncillerde ise İsa (as)’nın, Tanrı’nın oğlu olduğu bildirilmekte, Kur’an’a göre ise Allah (cc)’ın bir peygamberi olduğu belirtilmektedir. Üç dinin aslı bir olduğu halde karşımıza üç dinin anlayışına göre üç farklı tanım çıkmaktadır. Bunlar: a) İsa, peygamber değildir. b) İsa, Tanrı’nın Oğlu Tanrı’dır. c) İsa, Allah (cc)’ın kulu ve peygamberidir. Bu farklı tanımların en önemli sebebi ise üç semâvî dinin (Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam) kutsal kitaplarında verilen bilgilerdir. Buna göre Yeni Ahit’te İsa’nın doğumu ile ilgili verilen bilgiler, onun Tanrı’nın oğlu olduğu inancının temelini oluşturmaktadır. Çünkü bu araştırmaya konu olan İsa (as), sıradan bir şahsiyet değildir. Nitekim çalışmanın özü olan Hz. İsa milyonlarca Hıristiyan’ın gözünde sıradan bir insan/beşer değil, “beşer-üstü” bir mükemmellik, tanrısal bir varlık hatta “Tanrı’nın Oğlu’dur”. Hiç kuşkusuz bu konu, iki din (Hıristiyanlık ve İslam) arasındaki temel bir ayrımın altını çizmektedir. Biz bu çalışmamızda bu durumun açıklığa kavuşması için Yeni Ahit’te İsa’nın doğumu ile ilgili verilen bilgilerin Kur’an’da verilen bilgilerle ne kadar uyuşup uyuşmadığını mukayeseli bir şekilde ele alarak ortaya koymaya çalıştık.
One of the most important principles of faith in all the religions is the faith to the Prophets. In all the Holy Books, we are talking about the past prophets and the experiences they have experienced. According to the Qur’an, one of these prophets is Jesus (as). Jesus, who is not named in the Tevrat, is not accepted by the Jews as a Prophet. In the Gospels it is said that Jesus is the Son of God, and according to the Qur’an, God is a Prophet. Three religions are a true one, but three different definitions arise from the understanding of the three religions. Jesus is not a Prophet. b) Jesus is the Son of God. Jesus is the servant of God and the Prophet. The most important reason for these different definitions is the knowledge given in the holy books of the three seman religions (Jewish, Christian and Islam). Accordingly, the information given in the New Testament about the birth of Jesus constitutes the foundation of his belief that he is the Son of God. Because Jesus, the subject of this study, is not a ordinary person. This is the work of Hz. In the eyes of millions of Christians, Jesus is not a ordinary man/five, but a “five-supreme” perfection, a divine being, and even “the Son of God.” This is
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|