Zamanla sürekli değişmeme rağmen ben hala aynı ben miyim? Değişime rağmen hala kendimle aynı/özdeş isem bunu sağlayan nedir? Bir töz olmam mı ve eğer değilse bunu sağlayan başka bir şey gösterilebilir mi? Ayrıca benim zaman içinde aynılığımı/özdeşliğimi sağlayan bu ilke, nasıl bilinmektedir? Son olarak da benin bilgisi ya da bilinci, yani kendimin dışındaki bir şeylerin farkında olmam ve farkında olduğumun da farkında olmam, nesne bilgisiyle aynı statüde midir yoksa ondan farklı, hatta ayrıcalıklı ve üstün bir konumda mıdır? Bu makalede, Kant’ın bu soruları nasıl değerlendirdiği incelenmektedir. Hangi bağlamda düşündüğünü anlamak üzere Kant öncesine dair kısa bir değinmeden sonra, Kant’ın sorunu nasıl ele aldığına geçilmektedir. Zaman zaman bazı karşılaştırmalar yapılsa da esas olarak Kant içinde kalınıp, sadece sonuç bölümünde bu görüşün neticeleri hakkında bazı değerlendirmeler yapılmaktadır.
I am still the same, though I am constantly changing over time? What is the change that makes me feel the same as I am? Can I be a speech, and if not, can something else be shown to provide it? How do I know this principle that makes me equal/equality in time? Finally, is my knowledge or consciousness, i.e. I am aware of something other than myself and I am aware of what I am aware of, in the same status as the knowledge of the object, or is it in a different, even privileged and superior position? In this article, we explore how Kant assessed these questions. After a short reference to Kant before, to understand what context he thinks, it comes to how Kant deals with the problem. Sometimes some comparisons are made, but mainly in Kant, and only in the result section some assessments are made about the outcomes of this opinion.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|