kıraatlerin, Arap dili başta olmak üzere birçok islâmî ilimle yakın ilgisi bulunmaktadır. kıraatlerin sonradan oluşan Arap dili kurallarına göre değerlendirilip değerlendirilemeyeceği meselesi dilciler arasında tartışılmıştır. Bazı dilciler, Arap dili kâidelerine uyan kırâatleri kabul ederken, uymayanları reddetmektedirler. Diğer Bazı dilciler ise, sahih bir senetle rivâyet edilen kırâatlerin gramer kurallarına değil, gramer kurallarının kırâatlere uyması gerektiğini belirtmektedir. Zira dil kurallarının varlığı kırâatlerin varlığından sonradır. Hûd Sûresi’nin 111. Âyetiyle ilgili de sekiz farklı kırâat bulunmaktadır. Bu makalede söz konusu ayetle ilgili kırâatler Arap dili grameri açısından incelenmiştir. Söz konusu kırâatlerin gramer kurallarına uygun olup olmadığı hususu tespit edilmiş, ele alınan her bir kırâat vechinin imamları belirtilmiş ve söz konusu kırâatle ilgili dil âlimlerinin görüşlerine detaylı olarak yer verilmiştir.
The Arabic language has a close connection with many Islamic sciences, including Arabic. The question of whether the currents would not be assessed according to the Arabic language rules that later formed was discussed among the speakers. Some speakers accept the cracks that follow their Arabic languages, while they reject those who do not follow. Some other linguists point out that cracks that are replicated with a genuine sentence should not comply with the grammatical rules, but the grammatical rules should comply with the cracks. The existence of language rules follows the existence of cracks. The 11th edition. There are eight different verses of the Qur’an. In this article, the verses related to the Arabic language are studied in terms of grammar. It is noted that the words of the Holy Prophet (Peace be upon him) are the words of the Holy Prophet (Peace be upon him) and the words of the Holy Prophet (Peace be upon him) are the words of the Holy Prophet (Peace be upon him).
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|