İlâhî kelâm Kur’an, Arap diliyle ve bu dilin belagat üslûbuyla nâzil olmuştur. Vahyin ilk muhatapları, ilâhî bildirimlerin niyet ve maksadını anlayabiliyorlardı. Her ne kadar bu anlayış ve idraklerinde farklılık olsa da, bu onların ilmî derecelerinden ve aklî yeteneklerinden kaynaklanmakta idi. Herkes Kur’an’ı kendi kültür seviyesi nispetinde anlıyor, anlamakta güçlük çektikleri hususları, bu konuda en yetkili kişi olan Hz. Muhammed’e soruyorlardı. Çünkü ilâhî bildirimlerin tebliğ ve tebyini Kur’an’ın başlıca emirlerinden ve Hz. Muhammed’in de aslî görevlerindendir. Kur’an’ın tefsiri hususunda ayetin ayetle ve hadislerle tefsirinden sonra en mühim tefsir kaynağı sahabe tefsiridir. Onların Hz. Muhammed ile aynı ortamda yaşamaları, onun eğitim ve öğretimiyle yetişmeleri sonucunda cahiliye dönemine ait âdet ve geleneklerden uzaklaşarak İslâm ahlâkı ve hükümleriyle yetişmeleri onlara önemli bir hususiyet kazandırmıştır. Kur’an’ın nüzul ortamını ve toplumdaki ahvali iyi bilmeleri, bazı ayetlerin sebebi nüzulüne vakıf olmaları gibi hususiyetleri sebebiyle ayetlerin mana ve hikmetlerini bilme yönünde Kur’an ve sünnetten sonraki en önemli faktör olarak kabul edilirler. Sahabe nesli de bu sorumluluğun bilinciyle kendilerine düşen bu mühim vazifeyi en iyi şekilde ifa etmişlerdir. Bu makalede tefsirin ilk dönem itibariyle teşekkülünü, tefsir tarihinde sahabenin yeri ve önemini işlemeye çalışacağız.
The Qur’an is the Arabic language and the Arabic is the Arabic language. They were the first to understand the intention and purpose of the Divine Communications. Though these differences in their understanding and perceptions, this was due to their scientific degrees and their intellectual abilities. Everyone understands the Qur’an in relation to their own cultural level, the facts they have difficulty understanding, the most competent person in this regard is Hz. Asked to Muhammad. The Qur’an is the Qur’an and the Qur’an is the Qur’an and the Qur’an is the Qur’an and the Qur’an is the Qur’an. Muhammad is one of the most important tasks. The Qur’an is the Qur’an and the Qur’an is the Qur’an and the Qur’an is the Qur’an and the Qur’an is the Qur’an and the Qur’an is the Qur’an and the Qur’an is the Qur’an and the Qur’an is the Qur’an. Their Hz. They live in the same environment with Muhammad, and as a result of their education and teaching, they have given them an important speciality to learn from the traditions and traditions of the period of ignorance and to learn from the morality and rulings of Islam. The Qur’an and the Qur’an and the Qur’an and the Qur’an and the Qur’an and the Qur’an and the Qur’an and the Qur’an and the Qur’an and the Qur’an and the Qur’an and the Qur’an and the Qur’an and the Qur’an and the Qur’an and the Qur’an and the Qur’an and the Qur’an and the Qur’an and the Qur’an and the Qur’an and the Qur’an and the Qur’an and the Qur’an and the Qur’an. They have made the best of their responsibilities, and they have made the best of their responsibilities. In this article we will try to deal with the first period of the interpretation, the place and importance of the interpretation in the history.
Journal Type : Uluslararası
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|