Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
  Atıf Sayısı 7
 Görüntüleme 12
The Effect of Using Exercise-based Computer Games during the Process of Learning on Academic Achievement among Education Majors
2010
Dergi:  
Educational Sciences: Theory & Practice
Yazar:  
Özet:

The aim of this study is to define whether using exercise-based games increase the performance of learning. For this reason, two basic questions were tried to be answered in the study. First, is there any diff erence in learning between the group that was given exercisebased games and the group that was not? Second, is there any difference in learning between the group that used exercise-based games at end of the process of learning and the group that was not applied this but taken the questions of exercises in game material? This research has been conducted within the subject of Testing and Evaluation in the program of Kocaeli University Primary Maths Teacher's College. Experimental design with a pre test-post test control group was used in this study. Experimental process based on game material was used in 120 minutes at the end of a 3-week-teaching period. The reliability values (KR-20) of the two tests were found to be .79 and .71 which were used to evaluate learning level. The study has reached a conclusion that game materials used at the end of learning process have increased the learning levels of teacher candidates. However, the similar learning levels have been observed among students who were taken printed exercises instead of using learning game method to reinforce the traditional learning in the research. This means that in method of applying teaching games in addition to the traditional teaching, there isn't any difference of learning efficiency of students answered the questions based on competition and fun and the group who only answered the questions. This study is expected to contribute defining in which situations games are effective.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler






Educational Sciences: Theory & Practice

Dergi Türü :   Uluslararası

Educational Sciences: Theory & Practice