Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
 Görüntüleme 7
THE HABITUS OF FIELDWORK: THE SELF AS THE NEW OTHER
2020
Dergi:  
Habitus Toplumbilim Dergisi
Yazar:  
Özet:

The present study is an extensive 22-months field research in Wadi Rum Desert, Jordan. The case of Bedouin Zalabieh adds another voice to the diverse anthropological research in Middle East. Fieldwork is a complicated and challenging process where the anthropologist experiences a rite of passage through interaction with his/her informants. He/she is transformed from a subject who conducts fieldwork to an object of his/her own self striving for redefinition. Incorporating the habitus of the Others, he/she becomes an Other. At the end of the fieldwork, he/she is confronted with multiple Others. With reference to Bedouin Customary Law, through a “thick description” I try to focus on the habitus of my informants as something that cannot be completely understood by the anthropologist, just because it belongs to a preconscious state. A dialog between cultures, rites, concepts, and behaviors is essential for the redefinition of the self during the research as well as thereafter. Through the distinctive habitus of people, we coexist and share our lives while unconsciously constructing new selves. While we study others, we become objects to be studied; this entails an interactive study on each other. In addition, focusing on the conflict between spouses, I emphasize the new forms of practices and actions created by the interaction and coexistence of the anthropologist and his/her informants. The silent conflict between spouses undermines men’s supposed power over women. Exploiting my presence, the spouses challenged the existing cultural assumption as well as my femininity. Since everything is always a mutual definition and redefinition, deontologicaly, instead of the term “study” (a community) I prefer the term “mediate” that can vacillate between the discipline of anthropology and the informants

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








Habitus Toplumbilim Dergisi

Dergi Türü :   Uluslararası

Habitus Toplumbilim Dergisi